5/5 - (1 امتیاز)

با توجه به اینکه در زندگی امروزی بسیاری از افراد امکان برگزاری عروسی را در ملک شخصی خود ندارند، باغ تالار عروسی می‌تواند نقش بسیار مهمی‌را ایفا کند. شاید در نگاه اول به نظر برسد که این تعداد باغ عروسی در سراسر کشور، می‌تواند پاسخگوی نیاز عروس و دامادها باشد ولی واقعیت امر این است که با وجود این تعداد، باز هم تقاضا برای استفاده از خدمات در فضاهای بیشتر وجود دارد. با تمام این تفاسیر، افرادی که قصد دارند کسب و کاری را در این زمینه راه بیندازند، باید از متخصصین معماری و فضای سبز که تخصص کافی در زمینه طراحی و اجرای باغ عروسی دارند، کمک بگیرند.

طراحی تالار عروسی

اجرای باغ عروسی

توجه به این امر علاوه بر صرف هزینه، می‌تواند نتایج بسیار خوبی را برای آن دسته از افرادی که به کسب و کار باغ تالار ورود کرده اند در پی داشته باشد. اما برای اجرای باغ عروسی یا به عبارتی باغ تالار عروسی، باید به چه مواردی توجه کرد؟ آیا بهره گیری از هر نوع گونه گیاهی و هر نوع اجرا می‌تواند یک فضای ایده آل را ایجاد کند؟ این‌ها سئوالاتی هستند که می‌توانید پاسخ آن‌ها را در متن زیر بخوانید. نکاتی در رابطه با اجرای باغ عروسی که شاید تا به امروز به آن‌ها دقت نکرده باشید.

اجرای باغ عروسی

ارزیابی شرایط آب و هوایی محل طراحی تالار

برای طراحی تالار عروسی، پیش از هر چیز باید به یک سری موارد توجه کافی داشت و بدون جمع آوری برخی اطلاعات مهم، طراحی نباید انجام شود. چون این مسئله می‌تواند مشکلات بسیار جدی را ایجاد کند. طراحان معماری و کارشناسان فضای سبز، در کنار یکدیگر باید در وهله اول اطلاعات کافی از محلی که قرار است طراحی برای آن انجام دهند، کسب کنند. یکی از مهم ترین اطلاعاتی که باید برای طراحی باغ عروسی به آن توجه کرد، شرایط آب و هوایی است. مسلما در مناطق پر بارش و استان‌های شمالی، مطلوب است که از طراحی سقف شیبدار بهره گرفت و در مناطق گرم و خشک، طراحی ساختمان­ها باید به گونه ای باشد که بتواند در کنار سیستم سرمایشی، فضای خنک تری را برای سالن تالار عروسی در تابستان‌ها ایجاد کند.
توجه به شرایط آب و هوایی و نوع خاک ، انتخاب مناسب تری را برای گیاهان به همراه دارد. علاوه بر این، توجه به شرایط بومی‌و فرهنگی منطقه مورد نظر، می‌تواند نتیجه موفق تری برای طراحی به همراه داشته باشد. پس به طور کلی، باید توجه کافی به محدودیت‌ها و منابع منطقه ای داشت.

اجرای باغ عروسی

کدام سبک مناسب تالار عروسی است؟

اجرای باغ عروسی، باید از یک سبک خاص پیروی کند. عدم توجه به سبک‌ها و اصول طراحی، می‌تواند نتیجه نامطلوبی را در پی داشته باشد ضمن اینکه به لحاظ بصری، افراد را دچار آشفتگی و سردرگمی‌کند. به طور کلی چند سبک طراحی را برای تالار عروسی می‌توان در نظر گرفت. یکی از این سبک‌ها، سبک کلاسیک است که از همه بیشتر طرفدار دارد .به ویژه سبک کلاسیک باغ فرانسوی، باغ انگلیسی و باغ ایتالیایی که به نوعی تداعی کننده قصرها و باغ‌های مجلل اروپایی است.

اجرای باغ تالار عروسی

طراحی کلاسیک می‌تواند به صورت باغ ایرانی و باغ مراکشی نیز صورت بگیرد ولی این نوع سبک‌ها طرفداران خاص خود را دارند و به تنهایی نمی‌توانند برای همه افراد به عنوان باغ تالار جذابیت داشته باشند. همچنین سبک طبیعت گرایانه نیز یکی دیگر از سبک‌هایی به حساب می‌آید که برای اجرای باغ تالار عروسی مناسب است. این نوع سبک، می‌تواند در ایجاد لوکیشن عکاسی برای عروسی، نقش بسیار مهمی‌را ایفا کند که برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به قسمت طراحی آتلیه عکاسی مراجعه کنید.

یکی دیگر از سبک‌هایی که در طراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد، سبک مدرن محسوب می‌شود. این نوع سبک اگر چه ممکن است برای ویلا نظر افراد زیادی را به خود جلب کند ولی برای اجرای تالار عروسی، گزینه چندان مناسبی به حساب نمی‌آید. اگر درباره سبک‌های مختلف به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، به قسمت مربوط به سبک‌های طراحی مراجعه کنید.

اجرای باغ تالار عروسی

دقت در انتخاب گیاهان تالار

اجرای تالار عروسی به دلیل نوع کاربری، دقت زیادی را می‌طلبد و باید تمامی‌جوانب را در نظر گرفت. انتخاب گیاهان، نورپردازی، بهره گیری از ابنما، ایجاد فضاهای مناسب برای لوکیشن عکاسی، رفت و آمد راحت در محیط، حفظ حریم خصوصی مواردی هستند که طراح باید به آن‌ها بیش از پیش دقت کند. فضای سبز یک باغ عروسی، یک فضای سبز معمولی نیست و باید انتخاب گیاهان به صورت هوشمندانه باشد به گونه ای که تنها از گیاهان فصلی و خزان پذیر استفاده نشود.
پس در طراحی تالار عروسی باید هم از گونه‌های گیاهی همیشه سبز و هم از گونه‌های گیاهی فصلی بهره گرفت. البته نباید این مسئله را از یاد برد که در سبک کلاسیک، یعنی باغ‌های فرانسوی، ایتالیایی و انگلیسی، گونه‌های خزان پذیر چندان جایی ندارند و باید گونه‌های همیشه سبز را انتخاب کرد.

اجرای باغ تالار عروسی

اهمیت نورپردازی در باغ تالار عروسی

نورپردازی در باغ عروسی، بسیار حائز اهمیت است که باید در طراحی تالار عروسی به این نکته توجه خاص داشت. نورپردازی در وهله اول با هدف زیبایی و خاص تر شدن محیط انجام می‌شود. به همین دلیل باید خلاقیت زیادی در طراحی به خرج داد. یکی از کارهایی که می‌تواند به متفاوت شدن نورپردازی کمک کند، مسیر ورودی عروس و داماد است به گونه ای که عروس و داماد از یک محیط نسبتا تاریک، به یک محیط روشن وارد شوند که انجام این کار می‌تواند با سنسور باشد. یعنی چراغ‌ها با حرکت روشن شوند و هر یک بعد از عبور خاموش شوند. ایجاد چنین فضایی علاوه بر اینکه حس کنجکاوی را بر می‌انگیزد، می‌تواند به نوعی یک لوکیشن عکاسی و فیلمبرداری محسوب شود.

اجرای باغ عروسی

نورپردازی در مسیر پیاده روهای باغ می‌تواند به صورت نواری در نظر گرفته شود. همچنین استفاده از فانوس به ویژه در کنار برکه باغ، می‌تواند به جذاب شدن محیط کمک کند. با توجه به اینکه مراسم عروسی در شب برگزار می‌شود، در هر قسمت‌هایی از باغ که آب وجود دارد، باید نور نیز مد نظر قرار بگیرد که میزان نور با توجه به نوع طراحی متفاوت خواهد شد. همچنین باید نورپردازی برای گیاهان نیز در نظر گرفته شود و برای این منظور نباید تنها به روشنایی مسیرها اکتفا کرد و در نظر گرفتن نور ملایم که از زیر به گیاه بتابد نیز خالی از لطف نیست.

دیدن نمونه کارهای زیبای اجرای باغ عروسی