4.7/5 - (4 امتیاز)

سبک طراحی ویلای ایرانی سنتی

بی شک سبک طراحی ویلای ایرانی سنتی، در کشور ما یکی از سبک‌های پرطرفدار در طراحی داخلی ویلا به حساب می‌آید. برای طراحی و اجرای معماری داخلی به سبک ایرانی سنتی، باید به چند نکته توجه داشت برای مثال، در نظر گرفتن سکو، دالان، ورودی هشتی، ایوان ، تالار ضروری است. بهره گیری از شیشه‌های رنگی، می‌تواند فضا را بیش از پیش به هدف مورد نظر نزدیک کند.

طراحی ویلا

آینه کاری و گچبری در سبک طراحی ویلای سنتی، به وفور دیده می‌شود و معماران داخلی نباید از این امر غافل بمانند. با وسایل عتیقه، قالی، میزهای سنتی، آبنماهای مسی یا کاشی کاری شده ، بشقاب‌ها و ظروف سفالی، فضا را می‌توان بیش از پیش به سمت سبک ایرانی سنتی برد. پشتی و تشکچه‌هایی که غالبا به رنگ قرمز هستند، برای طراحی داخلی ویلا به سبک ایرانی سنتی، گزینه بسیار خوبی به حساب می‌آیند.

طراحی ویلا مدرن

بیشتر پارچه‌هایی که برای این سبک مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای بوته جقه هستند. در نظر گرفتن حوض کوچک کاشی شده در طراحی محوطه، می‌تواند تناسب بسیار خوبی با طراحی داخلی در این سبک ایجاد کند. اگر طراحی ویلا به سبک ایرانی سنتی در نظر گفته شود، طراحی محوطه نیز باید در تناسب با همین سبک باشد. به طور کلی، در طراحی ویلا به سبک سنتی ایرانی، آجر به وفور دیده می‌شود و غالبا عنصر آب در باغ‌های ایرانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

دیدن نمونه کارهای زیبای طراحی ویلا