5/5 - (1 امتیاز)

کامپوزیت‌ ماده ای است که از دو یا چند ماده جزئی با خواص متفاوت فیزیکی یا شیمایی مشخص تشکیل شده است که ماده حاصل نسبت به هر کدام از اجزاء تشکیل‌دهنده استحکام و دوام بیشتری دارد. امروزه  برای نمای ساختمان از کامپوزیت‌ها استفاده می‌کنند. خواص کامپوزیت‌ها در مجموع از هرکدام از اجزاء تشکیل دهنده آن‌ها بهتر است و اجزاء مختلف، کارایی یکدیگر را بهبود می‌بخشند و این یکی از مزیت‌های کامپوزیت‌ها محسوب می‌شود، از مزایای دیگر طراحی نمای کامپوزیتی می‌توان سبک بودن، تنوع رنگ، سهولت در مونتاژ و تعمیر و نگهداری، مقاومت در برابر آتش سوزی و امکان آب بندی نما را نام برد.

نما کامپوزیت

انواع کامپوزیت نما

آلومینیوم کامپوزیت پانل: آلومینیوم کامپوزیت پانل معمولی از ترکیب چندلایه مختلف به همراه پوشش آلومینیوم به دست می‌آید. دو صفحه آلومینیوم روکش شده، سطح هسته پلیاتیلنی آن را پوشانده اند. چسباندن این سطوح آلومینیومی‌به هسته، توسط فرایندهای شیمیایی و مکانیکی صورت می‌گیرد، به طوری که در مقابل ورقه ورقه شدن به شدت مقاومت می‌کند.

آلومینیوم کامپوزیت پانل نانو: آلومینیوم کامپوزیت پانل نانو ضمن دارا بودن خواصی نظیر ضد آلایندگی، مقاومت در برابر آتش، استحکام مناسب و غیره، به دلیل بهره مندی از تکنولوژی برتر نانو از خصوصیات منحصر به فردی نظیر خود تمیزکنی و مقاومت در برابر مواد اسیدی و قلیایی نیز برخوردار می‌باشد. بنابراین با توجه به ویژگی‌های فوق، هنگام استفاده از ورق‌های نانو در مقایسه با ورق‌های PVDF معمولی، دیگر نگرانی در خصوص تمیز نمودن سطوح نمای کامپوزیت به خصوص در مورد ساختمان‌های بلند وجود ندارد.

دیدن نمونه کارهای زیبای طراحی نما