4.8/5 - (5 امتیاز)

ساخت ویلا امروزه به یک موضوع جالب و پر مخاطب تبدیل شده و هر ساله افراد زیادی وجود دارند که با داشتن سرمایه و بودجه ای هرچند اندک تصمیم به طراحی و ساخت ویلای مورد علاقه خود میگیرند.
همانطور که می‌دانید، ایران کشوری چهار فصل است و شما می‌توانید در هر فصل سال که باشید، آب و هوای فصول دیگر را در نقاط مختلف کشور تجربه کنید.
شمال و ساخت ویلا در شمال، یکی از اولین لوکیشن‌های ویلایی بوده و همچنان پرطرفدار باقی مانده است.
شمال کشور به دلیل داشتن سواحل، پوشش گیاهی سرسبز، جنگل‌ها و آب و هوای بارانی و مرطوب، برای طراحی ویلا بسیار رواج داشته و در این سال‌ها قیمت زمین در شمال کشور و استان‌های مازندران و لاهیجان صعودی بوده.
ساخت و طراحی ویلا در شمال از دیر باز مورد توجه تمام مردم ایران بوده است. حتی  بسیاری از شاهان و فرمان روایان ایران در گذشته نیز عمارت‌های با شکوهی را در این منطقه و اقلیم برای خود می‌ساختند و یا بخش‌هایی از سواحل را برای خود انحصاری و شخصی سازی می‌کردند مانند ساحل فرح آباد در ساری که متنسب به فرح پهلوی بوده.
در شمال ویلا‌ها یا بصورت ویلا ساحلی طراحی و ساخته می‌شوند و یا به صورت ویلا جنگلی.
هر یک زیبایی‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد و طراحی پلان و سبک ساخت ویلا در هر یک کاملا متفاوت است.
یک تفاوت بسیار بارز ویو و منظره هرکدام است که در تصمیم گیری افراد برای انتخاب موقعیت ساخت ویلا شان تاثیر مستقیم دارد و البته کاملا سلیقه ای و غیر قابل مقایسه است.
همچنین تفاوت ارتفاعی و دمایی و رطوبتی نیز در این دو موقعیت بسیار قابل لمس است و کاملا متفاوت از یکدیگر بوده.

ساخت ویلا در شمال

نکات مهم طراحی ویلا در شمال

نکته مهمی‌که برای طراحی و ساخت ویلا در شمال وجود دارد، توجه به اقلیم و شرایط جغرافیایی منطقه است. توجه به شرایط اقلیمی‌سبب افزایش کیفیت ساخت و کاهش هزینه ساخت و نگهداری می‌شود.
تابش نور خورشید، تاثیر جریان، فرم ساختمان، مصالح سازگار از جمله مواردی هستند که با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی‌می‌توانند تاثیر مثبتی در طراحی و اجرای ویلا داشته باشند.

جهت گیری نسبت به نور خورشید از اصول طراحی ویلا در شمال است. گرما و تابش نور خوشید همان اندازه که در زمستان مطلوب است، در فصول گرم آزار دهنده می‌باشد.
در نتیجه در طراحی پلان ویلا باید به این موضوع توجه کنیم تا فضا‌هایی که بیشتر نیاز به نور خورشید دارند را در سمت جنوب ویلا  قرار داده و فضا‌هایی که بهتر است در تابستان دور از گرمای خورشید باشند را در شمال ویلا قرار دهیم.

طراحی ویلا در شمال

استفاده مثبت از جریان باد نیز به علت بالا بودن رطوبت در اقلیم معتدل و مرطوب یکی از مهمترین اصول طراحی ویلا در شمال میباشد.
رطوبت بخصوص در ویلا ساحلی شرایط زندگی را برای ساکنین ویلا سخت میکند از این رو ایجاد کوران و جریان باد از بهترین و مقرون به صرفه ترین روش‌ها در تامین شرایط اسایش در این شرایط میباشد.

حتما واقف هستید که در مناطق ساحلی در تمام روز‌های سال به علت اختلاف دمای دریا و خشکی نسیم هوا وجود دارد.
نسیم روز‌ها از سمت دریا به ساحل و شب‌ها از ساحل به سمت دریا میباشد، در نتیجه برای طراحی ویلا در شمال میتوان به خوبی از این نسیم در راستای کاهش رطوبت استفاده کرد.

در طراحی ویلا در شمال بهتر است که ساختمان کشیدگی شرقی غربی داشته باشد . باریک شدن طراحی ویلا در شمال باعث میشود تا جریان هوا به سادگی از داخل ویلا عبور کند.
تیم تخصصی ویرا طرح اسپرلوس، بی شک بهترین گزینه شما برای طراحی و اجرای ویلا ایده آل شماست.
اعتماد شما سرمایه ماست.