4.4/5 - (14 امتیاز)

همواره در سال‌های اخیر طراحی و ساخت ویلا در اطراف شهر‌های بزرگ، قسمت‌های خلوت و خوش آب و هوا بسیار رواج یافته و بسیاری از مردم در بخش‌های مختلف کشور صاحب یک ویلا و درواقع خانه و زندگی دومی‌هستند.
یکی از این شهر‌های پر طرفدار در ویلا سازی، آبسرد دماوند است.
آبسرد دماوند یکی از شهر‌های شهرستان دماوند است. دماوند در 70 کیلومتر شهر تهران و در شرق تهران قرار دارد و آب و هوایی خنک و مطلوب دارد و کاملا با دمای هوا در مرکز شهر تهران متفاوت است.
در واقع می‌توان گفت، دماوند ییلاق مردم شرق تهران می‌باشد و مانند لواسانات، فشم و… ویلاسازی گسترده ای در این قسمت رواج پیدا کرده.
یکی از دلایل روی آوردن مردم به سمت شهرستان دماوند و شهرهایی مانند آبسرد، گیلاوند، جابان و… ارزان تر بودن قیمت ملک و زمین نسبت به سایر مناطق مانند لواسانات است.

ساخت ویلا در آبسرد

دماوند از لحاظ وسعت نیز بزرگ تر و از لحاظ پوشش گیاهیی همچنین غنی تر می‌باشد و دارای باغات میوه از جمله سیب و گردو که محصولات معروف این استان است می‌باشد.
اما اکثرا مردم برای ساخت ویلا اطراف شهرستان را انتخاب میکنند که از مرکز شهر دماوند کمی‌دورتر باشند و این امر موجب می‌شود شما در آسایش بیشتری باشید و از شلوغی و آلودگی‌های صوتی دور باشید.
همچنین اگر کاری در مرکز شهر داشته باشید به راحتی در زمانی کم و بدون وجود ترافیک می‌توانید به مرکز شهر دسترسی داشته باشید.

در این مطلب می‌خواهیم در مورد طراحی و ساخت ویلا در آبسرد دماوند صحبت کنیم، با ما همراه باشید تا بیشتر درمورد این منطقه بدانیم.
پیش از هرچیز باید بگوییم، که امروزه شاید تصور مردم از ویلا یک ملک بزرگ و وسیع با داشتن امکانات فراوان، سونا، استخر، محوطه سازی و زمین بازی و.. باشد. اما این نوع تصور کاملا اشتباه است، در تعریف ما ویلا به ملکی گفته میشود، که دور از شلوغی و همهمه شهری باشد و دارای یک امکانات عمومی‌برای داشتن یک زندگی راحت باشد.
داشتن ویلا‌های چند هزار متری با امکانات زیاد، دغدغه فکری زیادی نیز دارد و نیازمند نگهداری 24 ساعته از ملک و اشیای داخلی و غیره می‌باشد.

ساخت ویلا در آبسرد دماوند

دماوند دارای شهر‌های زیادی است، مشا، جابان، گیلاوند، احمد آباد و.. از جمله مناطق معروف برای ویلاسازی است که دارای بافت فرسوده ای می‌باشد و مردم با توجه به بودجه خود ترغیب می‌شوند تا در این مناطق ملک خریداری کنند تا متناسب با بودجه خود بتوانند متراژ بیشتری داشته باشند.
پیش تر گفتیم یکی از مناطق معروف ویلایی در شهرستان دماوند، شهر آبسرد است. شهر آبسرد در ۴۵ کیلومتری شهر تهران قرار گرفته و مساحت آن برابر با ۹۳۸۱ هکتار می‌باشد و از شهرهای بخش مرکزی شهرستان دماوند محسوب می‌شود.
برای طراحی ویلا مدرن، اگر از پیش زمینی دارید که مشکلی نیست اما اگر خواستار خرید زمین هستید باید به نکاتی توجه داشته باشید، از جمله اینکه زمین در طرح‌های شهرداری نباشد و قابل مجوز گرفتن باشد، کاربری مسکونی داشته باشد، ترجیحا از زمین‌های قولنامه ای بپرهیزید و امتیازات آب و برق و گاز را بررسی کنید.
به لحاظ موقعیتی نیز بررسی کنید که در بافت شهری باشد و همچنین به لحاظ رفت و آمد و عبور و مرور راحت و در دسترس باشد.
این موارد نکات کلی بود که باید برای خرید زمین در هر منطقه ای آن را در نظر داشته باشید.

حتی اگر یک ویلای قدیمی‌و به اصطلاح کلنگی را به قصد بازسازی و طراحی مجدد آن خریداری می‌کنید، توجه داشته باشید که ویلا در طرح‌های نوسازی شهرداری نباشد و همچنین به فندانسیون و عمر اسکلت و پتانسیل‌های سازه توجه کنید تا به میزان ارزش واقعی بنا بودجه صرف خریداری آن کنید.

پس از خرید زمین، باید به آن اندیشید که چه نوع ویلایی با چه سبکی می‌خواهید طراحی کنید. طراحی ویلا با توجه به سلیقه شما و میزان بودجه شما تعیین می‌شود.

طراحی ویلا در آبسرد دماوند
ساخت ویلا دوبلکس عموما به صرفه تر است اما اگر به لحاظ هزینه مشکلی ندارید دستتان باز خواهد بود.
طراحی ویلا دوبلکس با توجه به قیمت زمین و هزینه‌های ساخت به این جهت به صرفه تر است که شما می‌توانید حین استفاده خود، طبقه دیگر را اجاره دهید و یا اینکه پس از ساخت آن را بفروشید و کسب درآمد داشته باشید.
با توجه به آب و هوای خوب منطقه آبسرد، ساخت باغ ویلا بسیار پرطرفدار است، تصور کنید طراحی ویلا دوبلکس خود را در وسط یک باغ میوه، با
محوطه سازی بسیار زیبا و به همراه آبنما، فضای سبز ویلا و یا حتی استخر و… بسیار زیبا و فریبنده خواهد بود.
همچنین ساخت ویلا در مناطق شهرکی ویلایی انتخاب مناسبی خواهد بود، شهرک‌های ویلایی به لحاظ جمعیتی، عموما شلوغ نیستند و شما می‌توانید در کنار سایر همسایگان خود، ویلا خود را طراحی و اجرا کنید و همچنین از امنیت خوبی برخوردار شوید.
یکی از این شهرک‌های ویلایی معروف در آبسرد، کوی پزشکان است که افراد زیادی خواهان خرید زمین و طراحی ویلا در این محدوده هستند.

اما نکته دیگری که وجود دارد آن است که در ساخت ویلا در آبسرد ذماوند توجه به محدودیت‌های شهرداری، میزان ارتفاع مجاز و سایر موارد لازم است، که این مسئله تاثیر مستقیم در نوع طراحی ویلا شما دارد.

ساخت ویلا در آبسرد دماوند

افرادی که مایل به خرید باغ و زمین در آبسرد و مناطق اطراف آن هستند می‌توانند پس از مراجعه به مشاورین املاک صاحب صلاحیت و خوشنام محدوده مورد نظر و انتخاب ملک، جهت کسب اطمینان از وضعیت جواز ساخت ملک انتخابی به شهرداری آبسرد، اداره امور اراضی (جهادکشاورزی)دماوند و بخشداری مرکزی دماوند مراجعه نمایند.
هم اکنون ویلا‌های زیادی وجود دارند که فاقد مجوز ساخت هستند و در خطر تخریب قرار دارند، پس هیچگاه با این تصور که ویلا‌های زیادی در همسایگی زمین تان قرار دارند و کاربری کل زمین‌های منطقه مسکونی است، اقدامی‌نکنید و برای اتمام تمام مراحل قانونی ساخت با صبر و حوصله بکوشید.