4.6/5 - (54 امتیاز)

طراحی باغ عروسی و باغ آتلیه عکاسی

مراسم عروسی، یکی از به یاد ماندنی ترین خاطرات زندگی محسوب می‌شود. آرزوی هر دختری داشتن یک مراسم عروسی شیک، زیبا و رویایی است تا همچون فرشته‌ها در میان مجلس بدرخشد و شمع محفل باشد. زوج‌های جوان معمولاً ترجیح می‌دهند مراسم خود را در باغ برگزار کنند. دوری از منازل مسکونی و عدم ایجاد مزاحمت برای همسایه‌ها و داشتن فضایی بزرگتر برای شادی و پایکوبی و بهره مندی از هوای مطبوع باغ از جمله دلایلی است که این زوج‌ها باغ را به فضای بسته سالن ترجیح می‌دهند. به همین علت باغ‌های عروسی را خارج از شهر‌ها و البته نزدیک به شهر طراحی و اجرا می‌شود تا امنیت کافی برای میزبان و مهمانان وجود داشته باشند و همینطور ایجاد مزاحمت نکند.
جالب است بدانید، همانطور که امروزه طراحی ویلا در تهراندشت، جابان، کردان، شهریار و…رواج پیدا کرده، باغ‌های عروسی نیز در مناطق خاصی به طور رقابتی طراحی و احداث می‌شوند، از جمله این مناطق میتوان به شهریار، هشتگرد، احمد آباد مستوفی و… اشاره کرد.

البته مشخص است که همه باغ شخصی ندارند و باید آن را اجاره کنند. عروس و دامادها قبل از گرفتن باغ، بهتر است نکاتی را مد نظر داشته باشند که از آن جمله می‌توان به برآورد هزینه اشاره کرد، اینکه چه مقدار موجودی داشته تا بتوانند بر اساس آن هزینه‌های مراسم ازدواجشان را برنامه ریزی کنند. طراحی باغ عروسی، مانند طراحی منظر، طراحی حیات ویلا، محوطه سازی هتل و رستوران، مجتمع‌های مسکونی، اداری و تجاری و… یکی از شاخه‌های محوطه سازی و لنداسکیپ است و دارای ضوابط و اصول مربوط به خود نیز می‌باشد.

معماران و طراحان منظر نیز باید نکاتی را در طراحی باغ عروسی یا باغ تالار عروسی و اجرای آن بدانند تا این مکانها علاوه بر کاربردی بودن بتواند حس رضایت را در افراد خدمات گیرنده، به وجود بیاورد.

دیدن نمونه کارهای زیبای طراحی باغ عروسی

طراحی شیک و زیبای تالار عروسی یا باغ آتلیه عکاسی یکی از مهمترین موارد در داشتن یک عروسی ایده آل است. گاهی بدلیل ضعف طراحی و دیزاین نامناسب، متاسفانه علی رغم تلاشی که برای برگزاری مراسم صورت می‌گیرد و با وجود خدمات ارائه شده مانند چیدمان وسایل، گل آرایی و غیره، رضایت خاطر زوجین جلب نشده و نارضایتی ایشان را به همراه دارد. اطلاعات محدود عروس و داماد در انتخاب مناسب ترین مکان برای باغ عروسی یکی از چالش‌های قبل از مراسم ازدواج محسوب می‌شود. گاهی به دلیل بی تجربه گی، ندانسته مرتکب اشتباهاتی ساده می‌شوند که در بعضی از مواقع می‌تواند زمینه ساز مشکلی بزرگتر باشد. به غیر از عروس و دامادها، طراحان منظر و معماران نیز ممکن است اشتباهاتی را در طراحی باغ عروسی داشته باشند که صاحب باغ را با چالش مواجه کنند.

در نظر گرفتن وضعیت آب و هوایی باغ تالار

از جمله نکاتی که قبل از رزرو باغ تالار عروسی  باید مد نظر قرار گیرد توجه به شرایط آب و هوایی است. با توجه به این موضوع که اکثر باغ‌ها دارای فضایی باز و بدون سقف هستند،  بارش‌های ناگهانی و همچنین تغییر ناگهانی دما می‌تواند دردسر ساز باشد. در چنین مواقعی استفاده از چادر به همراه تعبیه سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی شرایطی را بوجود می‌آورد که حتی با وجود این چالش‌ها هم مراسم به شکلی ایده آل برگزار شود.

طراحی باغ آتلیه عکاسی

یکی از مناسب ترین کارهایی که عروس و داماد قبل از انتخاب باغ عروسی باید انجام دهند، تهیه لیستی از خواسته‌ها و نیازهایشان است. برخی از این موارد می‌تواند به شرح زیر باشد:

  • انتخاب سالن باز یا سرپوشیده با توجه به شرایط آب و هوا
  • فضای سفره عقد در داخل یا خارج سالن
  • فضای سبز قابل استفاده و امکانات خارجی سالن عروسی
  • هماهنگی با برگزار کنندگان مراسم و اطمینان از تاریخ مورد نظر و رزرو نبودن باغ
  • اطلاع از ظرفیت باغ عروسی و تعداد میهمانان
  • تهیه کروکی دقیق باغ تالار
  • سوال در مورد هزینه تالار پذیرایی مورد نظر

طراحی باغ عروسی

  • تست غذای تالار عروسی
  • هماهنگی با خدمات در مورد ریختن نقل و غیره در سالن تالار پذیرایی
  • آمادگی گروه موسیقی و چک کردن آهنگ‌های درخواستی
  • چک کردن امکانات نورپردازی
  • انتخاب باغ در نزدیکی شهر
  • داشتن پارکینگ
  • بررسی امکانات باغ
  • امنیت محل باغ عروسی
  • مسافت پارکینگ تا سالن اصلی
  • سرویس بهداشتی در باغ عروسی
  • پوشش کف باغ
  • نظافت باغ عروس و داماد
  • امکانات لازم در مواقع اضطراری
  • موقعیت جغرافیایی باغ و باغ تالار عروسی

بعد از تهیه لیست انتظارات عروس و داماد، گام بعدی ساماندهی و استفاده از عناصر و المانهای  مناسب جهت زیبا سازی فضای باغ است. نورپردازی، شمع آرایی، جایگاه عروس و داماد، نحوه چیدمان میز و صندلی‌ها، گل آرایی و غیره از جمله مواردی هستند که به خلق این زیبایی کمک می‌کنند.

طراحی باغ آتلیه عکاسی

نورپردازی باغ تالار یکی از المان‌های مهم و تاثیر گذار در دیزاین فضای باغ است و در نتیجه طراح با غ تالار عروسی, با بهره گرفتن از این المان می‌تواند کمک شایانی به زیباتر شدن مراسم کرده و جلوه خاصی به جشن عروسی ببخشد. اغلب بازدیدها از محل مراسم توسط عروس و داماد در روز انجام می‌شود و ممکن است به این نکته که نورپردازی چگونه است، توجه کافی نشود. عدم نورپردازی صحیح و همچنین نور ناکافی تاثیر بسیاری در مراسم داشته و می‌تواند موجب نارضایتی شود.

طراحی باغ عروسی

امنیت محل باغ عروسی

معقوله امنیت نیز از فاکتور‌های اساسی در انتخاب محل برگزاری مراسم است که حتما باید مورد توجه قرار گیرد. قرار گرفتن باغ در محیطی خلوت و بدور از شلوغی و مشکلات حاشیه ای مانند حضور افراد ناباب، سارقین و افرادی که احیاناً قصد مزاحمت و آزار و اذیت داشته باشند و همچنین محیطی به دور از منازل مسکونی همگی از مواردی است که توجه به آنها ما را در ساختن یک شب رویایی در کنار عزیزانمان کمک خواهد کرد.علاوه بر این، معماران و طراحان منظر نیز باید به گونه ای طراحی باغ تالار عروسی را انجام بدهند تا دید به داخل باغ محدود شود.

انتخاب باغ در نزدیکی شهر و داشتن پارکینگ اختصاصی

نزدیکی به شهر و اجتناب از انتخاب مسیرهای شلوغ و پر رفت و آمد و داشتن پارکینگ اختصاصی برای میهمانان همگی از نکات مهمی‌است که به بهتر برگزار شدن مراسم عروسی کمک می‌کند. یکی از نکات مهمی‌که نباید از نظر طراحان منظر و معماران، در طراحی تالار عروسی دور بماند، فاصله پارکینگ تا سالن اصلی یا محوطه باغ است.

با توجه به اینکه در مراسم عروسی بسیاری از خانم­‌ها کفش پاشنه دار می‌پوشند باید توجه داشت که مسافت در نظر گرفته شده پارکینگ تا محل برگزاری مراسم (یعنی تالار اصلی یا باغ)، حتما دارای پیاده روی هموار و مناسب باشد. استفاده از مصالح ساختمانی ای که ناهموار هستند  مانند سنگ لاشه، گزینه مناسبی برای کف سازی نیستند و در اجرای باغ تالار عروسی، باید به این نکته به ظاهر ساده، توجه ویژه داشت.

طراحی باغ آتلیه عکاسی

همچنین باید توجه داشت که کف سازی مسیر پیاده روی باید به گونه ای در نظر گرفته شود که در پاییز و زمستان، در اثر بارندگی لیز نباشد. شاید این موارد در نگاه اول ساده به نظر برسند ولی عدم توجه به آن­ها می­ تواند دردسرهای زیادی را برای مهمانان به همراه داشته باشند. از همین روی معماران و طراحان منظر باید به این نکات، در اجرای باغ تالار عروسی توجه کافی داشته باشند. علاوه بر این، توجه به نورپردازی فاصله پارکینگ تا تالار اصلی یا باغ محل برگزاری جشن عروسی، حائز اهمیت است و دقت به این مورد، می‌تواند به جذاب شدن باغ تالار عروسی اضافه کند.

متاسفانه در بسیاری از باغ تالارها، به این مسئله توجه کافی نمی­ شود و معماران و طراحان، توجه خود را روی تالار اصلی و فضای باغ معطوف می‌دارند. استفاده از نور ملایم به صورت خطی و دو طرفه در کنار پیاده روها، می‌تواند به جذاب تر شدن مسیر کمک کند. همچنین می‌توان در مسیر پیاده روی پارکینگ تا تالار اصلی یا باغ، از آبنماهای کوچکی هم بهره گرفت.

در نظر گرفتن باغچه‌های کوچکی که تنوع گیاهی آنها کم باشد یعنی به گونه ای که باعث خستگی چشم نشود، می‌تواند در این مسیر مفید باشد و حس خوبی را در فرد تا ورود به تالار اصلی یا باغ تالار ایجاد کند. نورپردازی در محوطه ای که ماشینها پارک شده اند، باید به گونه ای باشد که مهمانها احساس راحتی و امنیت داشته باشند. طراحی پارکینگ در طراحی باغ عروسی باید به گونه ای باشد که مهمانها بتوانند به راحتی ماشین خود را پارک کنند و برای پارک ماشین خود، با اتلاف وقت مواجه نشوند.

رزرو باغ عروسی چند ماه قبل از برگزاری جشن

با توجه به این که بسیاری از افراد تمایل دارند مراسم ازدواجشان در روزهای تعطیل و همچنین روزهایی که مصادف است با اعیاد و بعضی مناسبت‌های مذهبی برگزار شود، بهتر است رزرو تالار عروسی یا سالن برای مراسم، روزها یا حتی در بعضی مواقع ماه‌های قبل تر انجام شود.

طراحی باغ عروسی

توجه به امکانات الکترونیکی باغ تالار عروسی

از آنجا که نورپردازی و وجود سیستم‌های صوتی از المانهای مهم و تاثیر گذار در مراسم عروسی می‌باشد وجود هر نوع کم و کاستی می‌تواند مشکلات بزرگی را در شب عروسی  بوجود آورد، لذا بهتر است در اولین فرصت قبل از مراسم با هماهنگی با مدیریت باغ تالار ، این موضوع بررسی و در صورت وجود هرگونه مشکل در این زمینه برای رفع آن اقدامات لازم انجام پذیرد.

سرویس بهداشتی در باغ عروسی

از ویژگی‌های یک باغ خوب، داشتن سرویس‌های بهداشتی مناسب با استاندارد‌های بالا است. داشتن امکاناتی مانند سیستم روشنایی مناسب، سیستم‌های تهویه مطبوع، مایع دستشویی و دستمال توالت و سایر ملزومات مرتبط. همچنین از موارد مهم دیگر تمیزی و نظافت باغ و محیط پیرامون آن می‌باشد که می‌بایست هنگام رزرو باغ عروسی حتماً مورد بررسی قرار گیرد. سالنها، فضای پارکینگ، محوطه باغ، آشپز خانه، تمیزی کف و دیوارها، تمیزی میز و صندلی‌ها، دقت در تمیزی ظروف پذیرایی و غیره همگی از نکات پر اهمیت در استاندارد بودن یک باغ عروسی مناسب برای میهمانی است.

برای سرویس بهداشتی، ضوابطی در نظر گرفته شده، به طوری که تعداد سرویس بهداشتی به ازای هر 25 صندلی، باید یک توالت و یک روشویی باشد. ضمن اینکه حداقل یک توالت فرنگی در سرویس بهداشتی، باید وجود داشته باشد. پس معماران در طراحی تالار عروسی باید به آخرین ضوابط توجه کنند. همچنین عروس و دامادها باید در زمان بازدید از تالار عروسی و سرویس بهداشتی، حتما به موجود بودن توالت فرنگی دقت کنند تا مهمان‌های سالمند، برای استفاده از سرویس بهداشتی، دچار مشکل نشوند.

چنانچه برگزاری جشن عروسی در محیط باز باشد، باید به رنگ کف سازی اطراف سرویس بهداشتی و داخل آن، توجه ویژه داشت و از به کار بردن رنگ‌های خیلی روشن خودداری کرد چون مهمانها در فضای باز رفت و آمد می‌کنند و کف سرویس بهداشتی به سرعت ظاهری نا مطلوب به خود خواهد گرفت.

پوشش کف باغ تالار عروسی

مناسبترین کف در باغ‌های عروسی سطحی صاف و به دور از هرگونه برآمدگی، پستی و بلندی، سنگ و چاله است بطوری که هم چیدن میز و صندلی‌ها به آسانی انجام شود و هم مهمانها بتوانند براحتی در محیط باغ رفت و آمد کنند. البته زمین چمن کاری شده هم گزینه مناسبی برای کف باغ محسوب می‌شود برخی از باغها از این المان استفاده می‌کنند.

 طراحی باغ آتلیه عکاسی عروس

که باعث سهولت در رفت و آمد میهمانها می‌شود. البته باید توجه داشت که در صورت بهره گیری از چمن به عنوان کف سازی، اهمیت مدیریت نگهداری چمن دو صد چندان می‌شود و در صورتی که کارفرما امکان استخدام کارشناس باغبانی یا فضای سبز را نداشته باشد، نباید از این کف سازی در طراحی باغ تالار عروسی استفاده کرد. همچنین در زمان اجرای این کف سازی،  باید در نظر داشت که چمن انتخاب شده قدرت پا خوری خوبی داشته باشد. اگر چمن درست انتخاب نشود، با اولین رفت و آمد روی آن، آسیب جدی خواهد دید و ضرورت ترمیم چمن در چنین شرایطی احساس می‌شود.

طراحان باغ تالارهای عروسی باید به این نکته توجه داشته باشند که چمن به مقدار زیادی آب نیاز دارد به همین دلیل از تامین آب مورد نیاز برای آبیاری چمن، باید اطلاعات کافی کسب کنند. آن دسته از کارفرمایانی که تمایل دارند کل کف سازی باغ تالار از چمن باشد، این نکته را باید در نظر بگیرند که چمن به تنهایی در فصول پاییز و زمستان تغییر رنگ خواهد داشت و ظاهر آن چندان خوشایند نیست. در نتیجه کف سازی ای که ترکیبی از سنگ و چمن باشد، گزینه بهتری محسوب می‌شود و فضا را به ویژه برای عکاسی در فصول پاییز و زمستان، کاربردی تر می‌کند.

داشتن آمادگی و امکانات لازم باغ عروسی در مواقع اضطراری

داشتن امکانات و آمادگی جهت مواجه شدن با اتفاقات غیر منتظره یکی دیگر از نکاتی است که هنگام رزرو باغ عروسی باید به آن توجه داشت، بطور مثال داشتن کپسول اطفاء حریق برای مواجه شدن با آتش سوزی‌های احتمالی و اتفاقاتی از این دست و داشتن خدمه ای آموزش دیده و با تجربه جهت مدیریت بحران و تامین امنیت مهمان‌ها و باز گرداندن آرامش به آنها از نکات مهمی‌است که باید به آن توجه داشت. معماران هم در زمان طراحی باغ تالار عروسی باید به این مسئله توجه کنند و جانمایی درستی را برای این منظور در نظر بگیرند.

طراحی باغ عروس و داماد

طراحی باغ آتلیه عکاسی

برای طراحی باغ آتلیه عکاسی علاوه بر جا نمایی درست و مناسب آیتم‌های موجود در یک باغ آتلیه، باید از یک سری اصول و نظم نیز بهره مند باشد.
همچنین استفاده از ایده‌هایی خلاقانه و جذاب که محیطی بینظیر را به وجود آورد و باغ آتلیه شما را متمایز کند از ملزومات در طراحی باغ آتلیه است.

در طراحی باغ برای عکاسی عروس می‌توان از المان‌هایی نظیر پرگولا، آلاچیق، سایبان، پل چوبی، نرده چوبی، ورودی چوبی، روشنایی پارکی و یا نور پردازی که منبع نور نامشخص باشد با ستون‌های چوبی یا سیمانی، کشتی و قایق چوبی، برکه‌های مصنوعی و آبنما صخره ای و به طور کلی یک محوطه سازی و فضا سازی متناسب با سبک باغ مورد نظر استفاده کرد.

در نظر داشته باشید که در عین حال که باید از فضای موجود حداکثر استفاده را داشته باشید اما نیازی نیست که از همه ی آیتم‌های ذکر شده استفاده کنید و فضای سازی باغ را دچار یک آشفتگی و بی نظمی‌کنید. فضاسازی و محوطه سازی باغ آتلیه عکاسی باید با چینش مرتبی باشد و شکل و قالب منظمی‌داشته باشد که علاوه بر زیبایی منسجم نیز به نظر بیاید. ممکن است تم کلی طراحی باغ آتلیه شما قالب و ساختار یک باغ سنتی را داشته باشد و  باغردیگری مدرن پس نمی‌توان ابزار مدرن را در باغ سنتی طراحی و به اجرا در آورد.

طراحان متخصص ما در شرکت ویرا طرح اسپرلوس بهترین پیشنهادات و آلترناتیو‌های ممکن را متناسب با خواست و سلیقه تان به شما ارائه می‌دهند.

طراحی باغ آتلیه

نورپردازی محوطه باغ تالار عروسی

یکی از فاکتور‌های مهمی‌که در ایجاد جذابیت برای محوطه سازی باغ تالار عروسی بسیار موثر است، نورپردازی متناسب با محوطه است. نور پردازی باغ تالار در دو حیطه انجام می‌شود، یکی نورپردازی روشنایی بخشی و دوم نور پردازی تزئینی است.

بخشی از این نورپردازی باغ تالار عروسی به منظور ایجاد نور و روشنایی کافی در تمام نقاط باغ تالار به کار می‌رود.
از آن جایی که اغلب مراسمات در ساعات شب برگزار می‌شوند، لازم است که حتما نورپردازی درست و استانداردی جهت روشن کردن فضا در تمامی‌مساحت باغ اعمال شود . البته این میزان روشنایی نباید به حدی باشد که باغ از حالت زیبا و ویژگی رویایی بودن خود خارج شود. نورپردازی تزیینی نوع دیگری از نورپردازی است و بیشتر از نور‌های نقطه تشکیل شده و هدف آن اشاعه نور و روشنایی نیست بلکه در شعاع کمی‌در اطراف خود نوری تولید کرده که جهت زیبایی و جلب توجه افراد به طراحی‌ها و محوطه است. در این نوع از نورپردازی که غالبا در ترکیب با درختان و گیاهان و سایر اجزاء باغ صورت می‌گیرد، به دنبال زیبایی آفرینی در محوطه هستیم.
برای درک بهتر به مورد استفاده قرار گرفتن چراغ‌های رنگی یا ال ای دی در لا به لای شاخ و برگ درختان میتوان اشاره کرد که به واسطه آن‌ها، زیبایی خاصی به وجود می‌آید.

طراحی باغ عروس و داماد

تاریخچه عکاسی عروسی

تنها زمان کوتاهی از اختراع دوربین عکاسی نگذشته بود که اولین عکس عروسی در مراسم ازدواج ملکه ویکتوریا و شاهزاده آلبرت در سال 1840 گرفته شد و این عکس تاریخی در واقع پایه گذار این شاخه از عکاسی با نام عکاسی عروسی شد. از همان زمان تا امروز این شاخه از عکاسی به مرور یکی از مهمترین و اقتصادی ترین موضوعات عکاسی تبدیل شد و به رغم تمام تحولات و پیشرفت‌ها در صنعت و تکنولوژی همچنان از محبوبیت زیادی در بین مردم برخوردار است.
با توجه به سیر تکامل عکاسی از آغاز تا به امروز وقتی به عکس‌هایی که در گذشته از مراسم‌های مختلف عروسی گرفته شده نگاه می‌کنیم عروس و داماد‌هایی را مشاهده می‌کنیم که آرام در جلوی پرده ای که تصویری از طبیعت روی آن نقش بسته بود ایستاده و معصومانه به دوربین زل زده اند. با مشاهده عکس‌ها در همان نگاه اول متوجه می‌شویم که این آدم‌ها هنگام ثبت تصویرشان توسط عکاس نه ژست‌های آرتیستی و آنچنانی به خود می‌گرفتند و نه با لبخندهای پت و پهن قصد خودنمایی دارند، فضای عکس‌ها ساده و گاهی با وجود ستونی سنگی یا سبد گلی آراسته شده است.
امروزه همین عکس‌ها می‌تواند به عنوان منابع مهم تصویری از تغییرات مد، پوشش و آرایش سر و صورت مورد استفاده قرار گیرد. تاریخچه عکس عروسی در ایران، بخاطر بافت فرهنگی و اجتماعی جامعه در آتلیه‌های عکاسی عروسی بسیار دیرتر از تاریخ عکاسی در ایران شروع شد. با اختراع دوربین‌های عکاسی کوچک که دارای لنزهایی با فاصله کانونی کوچکتر و در نتیجه سبکتر بودند و عکاسی روی دست را امکان پذیرتر می‌کردند، عکس‌های عروسی از انحصار آتلیه‌های عکاسی عروس بیرون آمد و عکاس‌ها به مجالس عروسی راه یافتند.

طراحی باغ عروسی

انتخاب آتلیه عکاسی و فیلمبرداری عروس

عکس و فیلم عروسی ماندگارترین یادگاری‌های ما از مراسم ازدواج و شب عروسی است که تا آخر عمر برای ما می‌ماند و خاطرات آن مراسم زیبا و باشکوه را در ذهن ما زنده نگاه می‌دارد. به همین خاطر پیدا کردن یک آتلیه عکاسی و فیلمبرداری عروس خوب و مناسب یکی از مهمترین کار‌هایی است که قبل از عروسی باید انجام پذیرد.

طراحی باغ آتلیه عکاسی

موقع انتخاب آتلیه عکاسی به چه نکاتی باید توجه شود؟

  • اطمینان به تجربه تیم عکاسی و فیلمبرداری.
  • مطمئن شوید که آتلیه مورد نظر عضو اتحادیه است یا نه.
  • درگیر واسطه بازی‌ها نشوید.
  • جزئیات کاری که می‌خواهید و آلبوم مورد نظرتان را در قرارداد ذکر کنید.
  • مدل عکس‌های مورد علاقه تان را برای عکاس توصیف کنید.
  • حتما قبل از قرارداد هزینه چاپ عکس یا درست کردن آلبوم را مشخص کنید.
  • آتلیه ای را انتخاب کنید که امانتد ار عکس‌های شما باشد.
  • اگر عکاس عروسی شما روی گزینه روتوش تاکید داشت با تامل تصمیم بگیرید چرا که با  وجود آرایشی که دارید روتوش چهره شما را بیش از اندازه مصنوعی نشان می‌دهد.

روش‌های عکاسی عروس

عکاسی عروسی به دو صورت عکاسی عروسی دیجیتال، عکاسی عروسی از روی فیلم و عکاسی عروسی هنری صورت می‌پذیرد.

عکاسی عروسی دیجیتال

عکاسی دیجیتال انتخاب معمول در این مورد است و مزیت آن این است که شما می‌توانید عکس‌هایتان  را درست چند روز پس از مراسم عروسی مشاهده کنید. دوربین‌های دیجیتال توانایی عکاسی در نور خیلی کم را دارند و به لطف صفحه نمایش دوربین‌های عکاسی جدید، عکاس می‌تواند عکس‌هایتان را بلافاصله برای تایید به شما نشان دهد.

عکاسی عروسی از روی فیلم

تصاویری که از فیلم‌ها گرفته می‌شود کیفیت خوبی دارند و فیلم‌ها بازه بهتری از‌هایلایت به سمت سایه‌ها را دارند ولی فیلم برداری زحمت و هزینه بیشتری دارد و علاوه بر آن، شما باید در فیلم عروسی نقش هم بازی هم کنید.

عکاسی عروسی هنری

حتما نباید همه عکس‌های عروسی فریمی‌تمام قد از زوج‌ها باشد؛ می‌توانید تصویر هنری و خاصی را برای این لحظات ثبت کنید و این نکته را در نظر بگیرید که عکاسی فقط استعداد و توانایی عکاس نیست بلکه شوق و تمایل زوج‌ها برای داشتن لحظاتی شاد و لذت بردن از آن را هم شامل می‌شود.

حال که شما دو راهی انتخاب تصویر و فیلم برداری را گذراندید، زمان آن رسیده است که حالت و مدل عکس‌هایتان را انتخاب کنید. می‌توانید مثل آلبوم عکس عروسی پدر و مادر بزرگ‌ها، تصاویر کلاسیک را انتخاب کنید که جذاب و کمی‌رسمی‌می‌باشند. این عکس‌ها واقعیت را منعکس می‌کنند ولی این به عکاس و دوربین او بستگی دارد.

طراحی باغ عروسی

عکس‌هایی که باید در آلبوم عروسی تان داشته باشید

کارت دعوت عروسی، لباس عروسی آویزان شده روی رخت آویز، حلقه نامزدی و عروسی، عروس و ساقدوشهایش، داماد و ساقدوشهایش، جواهرات عروس، لحظه قرار دادن تور روی سر عروس در آرایشگاه، لحظه ای که داماد کتش را می‌پوشد و مشغول درست کردن یقه یا گره زدن کروات است، لحظه ای که داماد جلوی در آرایشگاه عروس از ماشین پیاده می‌شود، عروس و داماد وقتی که اولین بار دم در آرایشگاه همدیگر را می‌بینند، عروس، داماد، همه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها لحظه امضای قباله سر سفره عقد، برش کیک، لحظه خداحافظی عروس و داماد از خانواده است.

انواع آلبوم‌های عروسی

آلبوم‌های ساده: این دسته از آلبوم‌های عروسی توسط برنامه‌های کامپیوتری طراحی می‌شوند و در کشورهای اروپایی به آلبوم‌های  matted معروفند و طرفدار چندانی هم ندارد، این آلبوم‌ها اغلب در همان شب عروسی چاپ و آماده شده و به عنوان هدیه به عروس و داماد تقدیم می‌شود.

آلبوم‌های ژورنالی: آلبوم‌های ژورنالی به ژورنال عروس ایتالیایی یا آلبوم‌های مجله‌ای (magazine style) نیز معروفند.در اینگونه آلبوم‌ها عکس‌های شما که به صورتی هنری و زیبا گرفته شده اند روی صفحات آلبوم قرار می­ گیرند به گونه ای که انگار قسمتی از آن آلبوم هستند و نه عکسی که به آن چسبیده شده باشد.

هزینه ساخت باغ عروسی یا باغ آتلیه عکاسی

یکی از مواردی که کارفرمایان با آن زیاد مواجه می‌شوند، هزینه ساخت باغ عروسی یا باغ آتلیه عکاسی است که در هر شرکت معماری معمولا متفاوت دریافت می‌شود. کارفرما باید بودجه ای که می‌خواهد به ساخت باغ عروسی اختصاص دهد، در نظر بگیرد و انتظارات خود را شفاف به مجری اعلام کند تا ساخت باغ عروسی بدون هیچ مشکلی انجام شود. مسلما طرح انتخابی ، متراژ، متریال و…، بر هزینه ساخت باغ عروسی اثر می‌گذارند. کارفرما نباید این نکته را از یاد ببرد که بازدیدهای دوره ای تیم معماری در روند ساخت باغ عروسی، باعث افزایش هزینه‌ها خواهد شد به ویژه در شرایطی که موقیعت اجرا خارج از شهر باشد.

طراحی باغ عروسی

اگر جویای باغ ویلا یا عمارتی لاکچری جهت برگزاری مراسم عروسی و یا عکسبرداری از عروس و داماد و مادلینگ با دیزاینی برگرفته از پرتره‌های اروپایی هستید طراحان شرکت ویرا طرح اسپرلوس این فضا را برای شما مهیا می‌کنند.