4.7/5 - (3 امتیاز)

طراحی نما شیشه ای

نماهای شیشه ای: در بسیاری از ساختمان‌ها از نماهای شیشه ای به عنوان پوشش ساختمان‌ها استفاده می­شود. از جمله ویژگی‌های استفاده از نمای شیشه ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– تسریع در اجرای نما

– امکان بهره مندی از مناظر بیرون برای ساکنین داخل ساختمان

  • ظرافت و زیبایی در ظاهر ساختمان

معایب نمای شیشه ای

نماهای شیشه ای  علیرغم ظاهر زیبا معایبی را دارا می‌باشند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– ضخامت و مقاومت حرارتی کم، افزایش بیش از حد دمای داخلی ساختمان در فصول گرم و معتدل سال را سبب می‌شوند. همچنین به علت مقاومت حرارتی کم، در فصول سرد سال نیز دمای نما  نزدیک به دمای محیط خارج بوده و سرمای موجود سبب ایجاد نارضایتی در ساکنین این بناها می‌گردد.

– اتلاف و مصرف زیاد انرژی: در نمای شیشه‌ای به دلیل تبادل حرارت بین هوای گرم داخل اتاق و سطح سرد شیشه، دمای داخل کاهش یافته و نیاز به مصرف زیاد انرژی خواهد بود. امروزه انواع گوناگون شیشه‌ها که جاذب حرارت بوده و از ورود تابش خورشید به داخل جلوگیری می‌کنند و یا شیشه‌های دو جداره‌ای که مقاومت هدایت حرارتی بهتری نسبت به شیشه‌های یک جداره دارند ساخته شده است، اما با این حال هنوز هم نماهای شیشه‌ای نسبت به سایر مصالح ساختمانی دارای ضریب هدایت حرارتی زیاد بوده و باعث اتلاف حرارت می‌شوند.

-آلودگی بیشتر هوا: اتلاف حرارتی بسیار زیاد و مصرف زیاد انرژی جهت تأمین دمای مطلوب در نماهای شیشه‌ای سبب آلودگی بیشتر هوا می‌گردد.

دیدن نمونه کارهای زیبای طراحی نما