5/5 - (10 امتیاز)

طراحی ویلا ساحلی از گذشته تا کنون علاقه مندان خود را داشته و همچنان مناطق ساحلی چه برای خرید یا اجاره ویلا و چه در هنگام طراحی ویلا و ساخت ویلا، جزو لوکیشن‌های پرطرفدار می‌باشد.
ساحل‌ها دارای جذابیت‌های بصری زیادی می‌باشد، دید و ویو ابدی بینظیر و فوق العاده به کرانه آسمان و آب‌های اقیانوس، بارز ترین ویژگی منظره خاص و جذاب ساحل می‌باشد.
با شنیدن طراحی ویلا ساحلی، آب و هوای دلپذیر و مطلوب ساحل، تفریحات، ورزش‌ها و فعالیت‌های آبی، آفتاب بینظیر آن و… را به یاد می‌آوریم.
ویلا‌های ساحلی در حریم دریاها می‌توانند به صورت ویلا مستقل فلت، ویلا دوبلکس و تریبلکس به همراه پینت‌هاوس، آپارتمان و یا ویلا‌های شهرکی باشند.
لازم است بدانید که برای طراحی ویلا ساحلی باید نکات و ظوابطی در خصوص حفظ حریم دریا رعایت کنیم، در ادامه به شرح این نکات و الزامات می‌پردازیم.
با ما همراه باشید.
حدود حریم دریا‌ها و در واقع عقب نشینی مناسب برای ساخت ویلا ساحلی با توجه به حدود جزر و مد دریا، بافت خاک، سستی و استحکام زمین، امنیت کافی از خطرات دریایی و البته حفظ حریم بصری سایرین، تعیین می‌شود.
بافت ساحل‌ها بر طراحی ویلا و شیوه اجرای پلان ویلا تاثر می‌گذارد، به این صورت که به علت نرمی‌بافت ساحلی، باید پیش از پروسه ی اجرا، زمین مقاوم سازی شود تا استحکام کافی زمین برای بنای سازه ویلا ایجاد شود.
اقداماتی مانند شمع کوبی یا مقاوم سازیی بستر خاک از جمله کارهایی است که در جهت مقاوم سازی خاک انجام می‌شود.

طراحی ویلا ساحلی

ویژگی‌های ویلا ساحلی

اگر دقت کرده باشید و نمونه‌های طراحی ویلا ساحلی را دیده باشید، اکثرا طراحی‌های باز و گسترده دارند، گویی یک کشیدگی به سمت دریا دارند و همچنین جهت ساخت ویلا به گونه ای است که باد و نسیم ملایم ساحلی در مسیر بیشتر فضاهای داخلی ویلا می‌باشد.
نکته مهم و قابل توجه در ویلا ساحلی آن است که طبقه همکف یک ویلای ساحلی بر روی یک پیلوت قرار میگیرد و در واقع یک ویلا ساحلی در اندکی ارتفاع از سطح زمین ساخته می‌شود و این به دلیل عبور و مرور جریان هوا از کف سازه است تا به علت وجود رطوبت موجود در خاک آسیبی به بنا نرسد.
عموما در ساحل، طراحی ویلا مدرن رواج دارد، چرا که ویلا مدرن با احجام هندسی ساده و رنگ‌های روشن، پلان‌های باز و پنجره‌های شیشه گسترده بسیار مناسب مناظر ساحلی است و از این رو می‌توان منظره دریا را به فضای داخلی ویلا کشاند و ساعت‌ها از آن لذت برد.

طراحی ویلا مدرن

 

طراحی داخلی ویلا ساحلی

طراحی داخلی ویلا ساحلی باید به گونهای باشد تا هنگامی‌در داخل ویلا هستیم حس بودن در ساحل را نیز داشته باشیم، در واقع نباید خیلی از فضاهای بسته و پوشانده شده استفاده کنیم.
پنجره‌ها و باز شو‌های بزرگ، تراس‌های سرتاسری، درب‌های شیشه باعث می‌شود تا مناظر اطراف به داخل راه پیدا کنند و در عین حال که در ویلا هستید بتوانید حس بودن در کنار دریا را داشته باشید.
استفاده از وُید در طراحی داخلی ویلا، فضاهای نیمه محصور می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای طراحی چنین ویلاهایی باشند.
همچنین اگر ویلا دوبلکس یا تریبلکس باشد، شما می‌توانید منظره بسیار خوبی را در کمی‌ارتفاع از زمین، از آب‌های نیلگون و زیبا بخصوص در هنگام طلوع و غروب آفتاب که هرکدام زیبایی خاص و منحصر به فرد خود را دارد، داشته باشید.

طراحی اتاق خواب وبلا

متریال مناسب ویلا ساحلی

برای معرفی دو نمونه از متریال و مصالح مناسب برای ساخت ویلا ساحلی میتوان به بتن و چوب اشاره داشت، که علاوه بر مناسب بودن از لحاظ خواص فیزیکی و استحکام و همچنین داشتن تناسب با شرایط اقلیمی‌ساحل، زیبایی و نمای مناسبی را برای یک ویلای ساحلی به ارمغان می‌آورد.
چوب و بتن از لحاظ مقاومت برای ساخت ویلا ساحلی در برابر فرسایش، رطوبت و خوردگی و تابش آفتاب و سایر موارد طبیعی، تا حد زیادی قابل قبول هستند.

ما در شرکت ویرا طرح اسپرلوس، همراه شما هستیم تا به رویاهایتان رنگ واقعیت بدهیم و با هر سبک و سلیقه و هر میزان بودجه، با کیفیت ترین‌ها و در عین حال زیبا ترین ویلا‌ها را برای شما و عزیزان تان بسازیم.