4.9/5 - (9 امتیاز)

یکی از راه‌های ایجاد جاذبه، در اتاق‌ها و فضاهای خانه، استفاده از مبلمان است. معمولا عمر استفاده از مبلمان به  علت استفاده کافی از آن محدود است که این مهم در مبلمان‌هایی که در فضای سبز ویلا، باغ و امثال آن استفاده می‌شود عمری کوتاه تر است. در این نوشته که توسط کارشناسان ما در شرکت ویرا طرح اسپرلوس  آماده شده شما با نکاتی در مورد  مزایا و معایب انواع مبلمان فضای سبز آشنا می‌شوید.

مبلمان فضای سبز

در ابتدا اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که  چه نوع متریالی برای مبلمان فضای سبز مناسب است، برای انتخاب متریال‌های چوبی توجه به مقاومت در برابر پوسیدگی از نکات ضروری است که در صورت رعایت این نکته انتخابی فوق‌العاده در مبلمان فضای سبز می‌باشد. که در این باب چوب قرمز، اکالیپتوس، بلوط سفید و سایپرس از متریال‌های چوبی مناسب هستند.

آلومینیوم گزینه‌ای است که در مواردی که قصد استفاده از متریال فلزی را دارید، می‌توانید از آن بهره مند شوید شیک، ظریف و سبک است.  از ویژگی‌های دیگر آن می‌توان به مقاومت در برابر شرایط خاص آب و هوایی، ناخالصی و دوام اشاره کرد.

البته نکته کلیدی در انواع انتخاب‌ها بودجه‌ای است  که در اختیار شماست، که در صورت محدودیت، مبلمان پلاستیکی بهترین انتخاب خواهد بود.

توجه داشته باشید تمام بودجه‌ای که برای مبلمان فضای سبز ویلای خود در نظر دارید را نباید صرف خرید مبلمان کنید; بلکه اگر به دنبال زیبایی و جذابیت هستید، استفاده از لوازم و وسایل جانبی امری اجتناب ناپذیر است.

قابلیت پرداخت متریال‌های چوبی و آلومینیومی، که تعمیر اینگونه مبلمان‌ها را ساده می‌سازد، از مهمترین شاخصه‌های جذابیت  استفاده از این دو مدل مبلمان جهت استفاده در فضای سبز ویلا  است.

نکاتی کلیدی برای خرید مبلمان فضای سبز

 یک انتخاب مناسب که حاصل یک ایده پردازی درست است میتواند باعث راحتی و زیبایی فضای سبز ویلای شما باشد. تصور کنید میز بزرگی را در وسط فضای سبز ویلا که دور تا دور آن صندلی‌های راحتی قرار داده شده و آماده پذیرایی از شما و خانواده یا دوستانتان برای صرف یک صبحانه دلپذیر یا ناهار و یا عصرانه ای خاطره انگیز است. ایده‌ها در این زمینه اگرچه فراوان هستند اما توجه به ریزه‌کاری‌ها و انتخابی دقیق و هوشمندانه موجب محوطه‌ای حرفه‌ای و چشم‌نواز خواهد بود.

مبلمان فضای سبز

جدا از فضای سبز ویلا‌ها یا حیاط خانه‌های بزرگ، تراس، بالکن یا حتی پشت بام نیز محل‌هایی  هستند که می‌شود از مبلمان برای دیزاین و استفاده بهینه از این فضاها استفاده کرد. یک کاناپه از جنس حصیر در تراس ویلا، که روی آن کوسن‌هایی رنگی، به شکل خلاقانه ای  قرار گرفتند و لوازم و وسایل دکوری در کنارش،  دکوراسیونی بی نظیر در این محل برای شما به ارمغان می‌آورد. قطع به یقین اندکی سلیقه و خلاقیت در انتخاب مناسب مبلمان فضای سبز، فضایی ساده و کوچک را به طرز شگفت آوری تغییر می‌دهد. بسته به ایده‌ای که برای استفاده از مبلمان فضای سبز در ذهن دارید اعم از استراحت کردن، سرگرمی‌های روزانه، صرف غذا و غیره انواع گوناگونی از انتخاب پیش روی شماست که در ادامه کارشناسان ما در شرکت ویرا طرح اسپرلوس سعی کرده‌اند که نکاتی کلیدی در انتخابی درست را که البته با سلیقه خاص شما تکمیل میشود در اختیارتان قرار دهند.

از مهمترین نکاتی که برای محوطه سازی فضای سبز ویلا می‌توان به آنها اشاره کرد.

1- لیستی از  نیازهای خود برای خرید مبلمان فضای سبز تهیه کنید، در مورد چگونگی چیدمان فکر کنید؛ مهمانی‌های نیمروزی، دورهمی‌های عصرانه با دوستان، سپری کردن شب‌های گرم تابستان در فضای سبز ویلا، صرف یک عصرانه دلچسب، همه موارد را با دقت بررسی و محاسبه کنید تا انتخاب درستی از تعداد صندلی‌های راحتی میز‌های مورد نیاز و البته سایه بان داشته باشید.

2- حتماً قبل از خرید  به قدر کفایت روی صندلی‌ها بنشینید و راحتی نشیمن آنها را تست کنید، مبلمانی که انتخاب می‌کنید می‌‌بایست راحت باشد البته در تمام فصول سال و شرایط آب و هوایی دوام لازم را نیز داشته باشد، در خرید صندلی‌های راحتی دقت کنید که تعادل بدن هنگام نشستن حفظ شود، الیاف رویه‌ها و کوسن‌ها  بسیار مهم است آنها را کاملا بررسی کنید. اگر انتخاب شما مبلمانی با متریال فلزی است، استحکام و ثبات رنگ را مد نظر قرار دهید، از مقاومت در برابر زنگ زدگی اطمینان حاصل کنید، و اگر هم مبلمان تمام پارچه ایده است که در ذهنتان دارید پارچه آن نباید در برابر نور مستقیم خورشید تغییر رنگ دهد.

3_دقت کنید مبلمانی بخرید که مراقبت از آن ساده باشد اگر هدفتان استراحت در فضای سبز ویلا و لذت بردن در این فضاست مبلمانی بخرید که علاوه بر جابه جایی راحت نیازی به نگهداری و مراقبت ویژه نداشته باشد، قرار است این مبلمان ساعت‌ها در محوطه ویلا قرار داده شود پس نیاز است به راحتی تمیز و جابجا گردد مبلمان‌های حصیری و فلزی بهترین گزینه در این شرایط برای فضای سبز محوطه سازی ویلا است.

۴_انتخاب  مکانی خاص برای مبلمان فضای سبز در زمانی که نیازی به استفاده از مبلمان ندارید به دلیل بالا بردن عمر استفاده از آن می‌بایست آنها را در مکانی جمع‌آوری و نگهداری کنید.

۵_ در انتخاب رنگ وسواس داشته باشید اگر هنگام خرید مبلمان فضای سبز رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با رنگ طبیعت سازگار باشند مانند رنگ‌های قهوه‌ای روشن یا تیره، مبلمان حصیری، چوبی و رنگ‌های خاکستری، بهترین نمونه برای یک انتخاب است، شیک و لوکس بودن مبلمان فضای سبز را مد نظر قرار دهید اگر کوسن‌هایی با رنگ‌های تیز و تند انتخاب کرده اید حقیقتاً فضای سبز ویلای تان را به طور حرفه‌ای طراحی و اجرا کرده اید.

۶ _در خرید مبلمان فضای سبز دست و دلباز باشید اگر بودجه ای مناسب را برای خرید خود در نظر بگیرید می‌توانید به راحتی زیباترین نما را برای محوطه سازی ایجاد کنید پس خساست نکنید با یک مقایسه ساده قیمت‌ها بهترین مدل را انتخاب کنید قطعاً استفاده از یک کاناپه راحتی در کنار مبلمان  و ترکیب آن با اکسسوری‌های کوچک و بزرگ، زیبایی خاصی برای شما به ارمغان می‌آورد.

7 _به کف پوش مناسب هم فکر کنید وقتی ایده طراحی مبلمان فضای سبز را در سر دارید توجه به کف پوش‌ها، اهمیت ویژه ای دارد آنها را از نظر مدل و رنگ با مبلمان خریداری شده هماهنگ کنید.

8_یکی از ویژگی‌هایی که باید در نظر داشت امکان استفاده چند منظوره از مبلمان فضای سبز است، این به این معناست که به عنوان مثال امکان استفاده از میز و صندلی‌ها هم برای غذاخوری و هم به عنوان صندلی راحتی مهیا باشد اگر مبلمان چند منظوره استفاده کنید امکان انتقال آن به هر محوطه‌ای که تمایل داشته باشید فراهم است حتی می‌توانید از صندلی‌های آن روی بالکن استفاده کنید.

مبلمان فضای سبز

انواع مبلمان فضای سبز

آلااچیق، آبنما، فلاورباکس یا گلدان، پرچین و نرده‌های ساخته شده از چوب و حتی پلکان‌های تزئینی و  مجسمه‌های فلزی و بتنی از انواع معمول مبلمان فضای سبز هستند که در جهت زیبایی محوطه فضای سبز ویلای مدرن شما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بخش‌های گوناگون مبلمان فضای سبز

1_ گیاهان از ارکان اصلی یک فضای سبز گیاهان هستند که در تلفیق با مبلمان‌های چوبی می‌تواند زینت بخش محوطه سازی ویلا‌های شما باشند و حتی بدون در نظر گرفتن فضایی که در اختیار دارید; می‌توان بالکن تراس و راه پله‌های یک آپارتمان را تبدیل به فضای سبز کنید.

2_ آبنما، چشمهایتان را ببندید و یک حوض یا آبنما را در میان سرسبزی گیاهان تصور کنید، صدای آب و بازی چند ماهی قرمز قطعاً روز فوق العاده ای برای تان می‌سازد.

3_ آلاچیق، فضایی برای راحتی که ارمغان زیبایی و آرامش را به همراه دارد فضایی برای یک دورهمی‌دوستانه یا یک خلوت عاشقانه

نورپردازی برای تکمیل کار می‌توانید با بهره گیری از هنر نورپردازی خلاقانه باعث متفاوت شدن مبلمان فضای سبز ویلای خود باشید.

4-باربیکیو، همچنین از دیگر موارد قابل استفاده و البته ضروری در طراحی و اجرای مبلمان فضای سبز ویلا است، این سازه در انواع مختلفی از چوب، سنگ، فلز و آجر ساخته میشود و بهترین روش برای پخت و کباب کردن انواع کباب در فضای باز می‌باشد. یکی از اصلی ترین برنامه‌های تهیه غذا در دورهمی‌های ویلایی که به ویژه برای آقایان جذاب است، تهیه انواع کباب‌هاست که البته در گذشته کم دردسر هم نبوده، اما با طراحی و ساخت انواع مختلف باربیکیوها میشود در کمترین زمان کباب تهیه و نوش جان کرد.

ایده دیزاین  فضای سبز ویلا با  باربیکیو با استقبال ویژه‌ای روبرو شده است، این استقبال در حدی است  که حتی از باربیکیو در حیاط منزل، تراس و پشت بام نیز استفاده می‌شود. نوع گازی باربیکیو گزینه مناسبی است برای استفاده امروزی در طراحی مبلمان فضای سبز، نوع آجری این کباب پزها، پخش گرد و غبار ناشی از اشتعال را مانع می‌شود، لذا برای استفاده در حیاط خلوت و پاسیو مناسب است. یک آشپزخانه سرباز و یک گریل و میزهای گریل در کنار باربیکیو فضای نشیمن  دلنشینی در محوطه فضای سبز ویلا برای تان فراهم می‌کند.

مبلمان فضای سبز

نکاتی در جهت ایمنی استفاده از  باربیکیو

  • باربیکیو می‌بایست از محیط خانه و محل نشیمن دور نگه داشته شود.
  • دارای پایه‌های محکم و مقاوم باشد.
  • در  مدل گازی آن می‌بایست هر بار قبل از استفاده، شیر، لوله و شلنگ آن چک شود.
  • به دور از دسترس کودکان باشد.
  • برای مهار کردن آتش احتمالی حتماً وسایل ایمنی مورد نیاز را در اختیار داشته باشید.

در پایان توجه کنید که یک انتخاب خوب برای مبلمان فضای سبز به سلیقه و خلاقیت شما وابسته است. با در نظر گرفتن فضایی که قرار است مبلمان را در آن چیدمان کنید مدل‌ها و متریال‌های موجود را بررسی و مناسب ترین مبلمان را انتخاب نمایید.