4.4/5 - (10 امتیاز)

ویلا تریبلکس

ویلا تریبلکس به ویلا سه طبقه ای گفته می‌شود که فضاهای بیشتری را در ارتباطی عمودی با یکدیگر شامل می‌شود.
در طراحی ویلا تریبلکس نیز مانند ویلای دوبلکس  وٌید و در واقع ارتباط آزاد بین طبقات وجود دارد.
تنها تفاوت آن با ویلا دوبلکس این است که از راه پله و ویدها، به جای دو طبقه، سه طبقه ویلا به هم مرتبط میشوند و در طراحی راه پله‌های ارتباطی می‌توانند در یک راستا و با یک وید مشترک اجرا شوند.
همچنین مانند هر ویلای دیگری، در ویلای سه طبقه نیز چیدمان فضایی پلان ویلا، در مکان‌های متفاوتی تعریف شوند.

ویلا تریبلکس

چرا بهتر است ویلا تریبلکس بسازیم؟

ساخت ویلا تریبلکس یا سه طبقه هم برای زمین‌های کوچک و با متراژ پایین مناسب بوده و می‌تواند بهره وری را به حداکثر میزان برساند و هم برای زمین‌های با متراژ بالا نیز بسیار مناسب بوده و می‌تواند ویلا مدرن و لوکس با متراژ بالا را بسیار در آن اجرا کرد. درواقع امروزه یکی از اهداف طراحی ویلا تریبلکس مدرن، داشتن یک فضای لوکس و شیک و نیز دارا بودن فضای زیاد برای چیدمان‌ها و دکوراسیون داخلی انعطاف پذیر برای ایجاد تنوع در فضای داخلی ویلا است.

همانطور که گفتیم ویلای تریبلکس به ساختمان ویلایی سه طبقه گفته میشود و می‌توان مجموعه کاملی از انواع فضاهای تفریحی و ورزشی و اقامتی و … را در این مدل از ویلا به دلیل متراژ زیاد فضاهای داخلی را جانمایی کرد ; غیر از این مورد که مزیت بزرگی محسوب میشود; دید و چشم انداز در طبقات بالای این مدل ویلا بسیار عالی و چشم نواز و یک ویو ابدی برای ویلا شما خواهد بود.
تا اینجا احتمالا به دلیل اینکه چرا بهتر است یه ویلا سه طبقه بسازیم پر برده باشید.

نکاتی در طراحی داخلی ویلا تریبلکس

خانه تریبلکس درواقع خانه ای با سقفی بلند و مرتفع است که طبق چیدمان معمول در ویلا‌های چند طبقه، طبقه اول آن به فضا‌های عمومی‌تر و شلوغ تر که نیاز به تمرکز کمتری دارند؛ از جمله مواردی همچون : نشیمن، پذیرایی خانه و آشپزخانه، غذا خوری و… تخصیص داده می‌شود.

همچنین طبقه بالای پلان ویلا تریبلکس معمولا به بخش‌های خصوصی تر که به آرامش و تمرکز بیشتر و حریم خصوصی تری احتیاج دارند، همچون موارد زیر اختصاص داده می‌شود:
نشیمن خصوصی، سرویس‌های بهداشتی، اتاق‌های خواب

با توجه به موارد گفته شد می‌توان دریافت که رفت و آمد به طبقات بالایی به کرات در طول روز اتفاق خواهد افتاد در نتیجه در طراحی ویلا تریبلکس دقت کنید که راه پله مشترک طبقه پایین با طبقات بالا تر بسیار مهم بوده و برای دسترسی آسان به طبقات بالاتر بایستی این راه پله در زیبا ترین شکل ممکن و با پله‌هایی استاندارد، و با ارگونومی‌مناسب طراحی و اجرا شود تا رفت و آمد را برای ساکنین تسهیل کند.

طراحی داخلی ویلا تریبلکس

طراحی نما ویلا تریبلکس

به طور کلی طراحی نمای ساختمان‌های ویلایی، امروزه در همه جا تقریبا دیگر از حالت کلاسیک یا سنتی خود خارج شده و بیشتر به سمت سبک‌های طراحی نمای مدرن پیش رفته است. اگر چه همچنان هستند افرادی که طراحی نمای کلاسیک را ترجیح می‌دهند اما طراحی‌های مدرن به دلیل تطابق بیشتر با طبیعت و البته استفاده بیشتر و مفید تر از فضا‌های موجود، به لحاظ کارایی و کاربردی بودن مقرون به صرفه اقتصادی می‌باشد.

نمای ویلا تریبلکس