5/5 - (1 امتیاز)

اصول کلی طراحی رستوران

طراحی رستوران بر اساس یک ایده و کانسپت کلی آغاز می‌شود و با همان روند ادامه می‌یابد تا در نهایت یک هماهنگی کامل بین اجزای طراحی برقرار باشد.

در طراحی رستوران، سبک غذاها، منو، فضای رستوران و… توجه داشت.

ایجاد فضاهای مشترک

در نظر گرفتن فضاهای مشترک در طراحی داخلی رستوران، باعث می‌شود تا مشتری‌ها بتوانند تعامل راحتتر و بیشتری با یکدیگر داشته باشند، بخصوص برای مشتری‌هایی که با جمع‌های دوستانه خود برای صرف غذا به رستوران می‌آیند و با ایجاد فضاهای مشترک میتوانند راحتتر به بحث و گفتوگو بپردازند. ایجاد فضاهای باز با میز‌های بزرگ و مشترک در رستوران این خواست مشتری‌ها را پاسخ می‌دهد و همچنین باعث می‌شود تا زمان بیشتری در رستوران بگذرانند و این موجب سود آوری بیشتر برای رستوران خواهد بود.

طراحی تالار رستوران

طراحی بخشی از فضای غذاخوری در محوطه باز یا روف گاردن رستوران

ایجاد رستوران در فضاهای باز بسیار پرطرفدار است و بخصوص اگر این فضا، فضایzی کاملا مستقل از اطراف موقعیتی باشد که رستوران در آن واقع شده است و با گیاهان و المان‌های محوطه سازی، طراحی شده باشد.

فضای باز به امکانات ویژه ای نیازمند است، بخصوص استفاده از مبلمان و میز‌های باغی یا امکانات و یا تجهیزات سرمایش و گرمایش برای هر فصل مانند مه پاش‌ها و گرما تاب‌ها الکتریکی.

همچنین ممکن است هر رستورانی موقعیت ایجاد فضای باز همسطح را به خاطر محدودیت فضا و تراکم ساخت و ساز بخصوص در شهرهای بزرگ، را نداشته باشد از این رو ایجاد فضای باز رستوران در پشت بام و اصطلاحا روفگاردن رستوران یک پیشنهاد جذاب و مناسب برای ایجاد چنین فضایی است.

طراحی فضای انتظار برای سفارش و آماده سازی غذا

گاهی افراد ترجیح می‌دهند که غذای خود را در محل دیگری میل کنند یا همچنین ممکن است با افزایش حجم سفارشات، رستوران بخشی از غذا را بعنوان بیرون بر آماده کند. از این رو لازم و ضروریست تا در طراحی داخلی رستوران، فضایی برای انتظار مشتریان تا تمام شدن زمان آماده سازی سفارششان وجود داشته باشد و این فضا باید کاملا مستقل از بخش سالن غذا خوری باشد تا ایجاد مزاحمت برای سایر مشتریان نکند.

طراحی رستوران

اهمیت طراحی دکوراسیون رستوران و سردر ورودی رستوران

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران و سردر ورودی رستوران باید علاوه بر زیبایی و شکیل بودن و تناسب داشتن با سبک غذا‌ها و سرو غذا و به طور کلی منو رستوران، باید جذاب، راحت و دلنشین باشد به طوری که افراد با ورود به این فضا جذب محیط شوند و همچنین به لحاظ روانشناختی لازم است تا در طراحی دکوارسیون داخلی از رنگ‌ها و متریالی استفاده شود که ایجاد اشتها و میل به استفاده از غذا را در فرد ایجاد کند