4.6/5 - (17 امتیاز)

داشتن یک ویلا در شمال کشور و  در یک منطقه خوش آب و هوا، رویایی است که تقریباً همه ما در سر می‌پرورانیم، رویای داشتن  یک ویلای لاکچری و شیک و مدرن که چشم هر رهگذری را خیره و فکر آن را تا مدت‌ها درگیر خود کند، آرزویی است که از ذهن پاک نمی‌شود. یکی از مکان‌هایی که مجموعه ای از انواع مختلف ویلاهای لوکس و لاکچری را در خود جای داده، شهرک امیردشت مازندران است، که تقریباً همه افرادی که حتی یک بار به استان مازندران و منطقه کلارآباد سفر کرده‌اند، علاقمند به حضور در این مجموعه و لذت بردن از حض بصری مشاهده معماری‌های خاص ویلاهای این مجموعه هستند. ما در شرکت ویرا طرح اسپرلوس در این مقاله سعی نموده ایم  با معرفی کامل از شهرک امیردشت مازندران شما را با تاریخچه، ساخت، موقعیت مکانی و شرایط خاص این مجموعه آشنا کنیم، لطفاً تا پایان این بخش ما را همراهی کنید.

بهترین مناطق ویلایی اطراف تهران

این شهرک ساحلی، دارای ویژگی‌های خاصی است که ویلاهای لوکس و لاکچری فرنیشی، در  دل خود جای داده و برای کسانی که دنبال ویلاهای شخصی و خاص هستند و در کنار  ساحل، می‌خواهند ویوی جنگل را هم داشته باشند، این شهرک گزینه بسیار مناسبی است. البته موضوع مهمی‌که در اینجا مطرح است بحث بودجه ای است که در  اختیار داریم وگرنه برای هر سلیقه مشکل پسندی، در این مجموعه ویلایی پیدا میشود.

علاوه بر خرید ویلا، امکان خرید زمین هم در شهرک امیردشت فراهم است و اگر شما قصد دارید ویلایی با ایده و سلیقه خاص خود داشته باشید، می‌توانید با خرید زمین نسبت به ساخت ویلای منحصر به فرد خود اقدام کنید، که برای تحقق این خواسته، متخصصین کاربلد و خوشفکر شرکت ویرا طرح اسپرلوس از صفر تا صد طراحی، ساخت و محوطه سازی و دیزاین داخلی را با بهترین متریال و بهترین قیمت برای شما انجام خواهند داد.

موقعیت جغرافیایی شهرک امیردشت مازندران

شهرک امیر دشت، که یکی از بزرگترین شهرک‌های نوار ساحلی دریای خزر محسوب می‌شود، در منطقه‌ ی  کلارآباد استان مازندران و در نزدیکی متل قو، با فاصله ۱۷ کیلومتری از جاده زیبای چالوس قرار دارد. آب و هوای مطلوب کلارآباد، در کنار جاذبه‌های جنگلی این مکان و البته فروشگاه‌های برند پوشاک و صنایع دستی محلی و همچنین  نزدیکی به متل قو و شب‌های خاطره انگیز اش و برج‌های دوقلوی معروفش، مکان مناسبی برای ساخت یک شهرک سوپرلوکس، همچون شهرک امیردشت مازندران میباشد.

این شهرک در سال ۱۳۵۱ خورشیدی در زمینی به وسعت ۱۰۰۰ هکتار و با حدود ۶۰۰ ویلای لوکس و باغ ویلا ساخته شده که این ویلاها از متراژهای هزار متر شروع و تا متراژهای ۲۵۰۰ متر نیز ساخته شده است . مزیت‌های فراوان این مجموعه که با معماری مدرن ویلا‌های آن همراه شده و البته متراژ بالای این ویلاها، موجب قیمت‌های سرسام‌آور برای خرید یک ویلا در این مجموعه شده است. که در این بین مزیت نبش اتوبان بودن شهرک امیردشت مازندران نیز مزیدی است بر علت این گرانی می‌باشد.

ساکنین شهرک را معمولاً ثروتمندان و افراد عالی رتبه از گروههای سیاسی و اقتصادی کشور، تشکیل می‌دهند. لذا بسیاری از آنها برای تفریح و استراحت و سکونت موقت در ویلای خود حاضر می‌شوند و بیشترین  آمد و شد در داخل شهرک، مربوط به فصول بهار و تابستان میباشد.

محوطه سازی ویلا در شهرک امیردشت مازندران

شاید به جرات بتوان گفت دیدن نظیر محوطه سازی صورت گرفته در ویلاهای شهرک امیردشت مازندران، در جای دیگری تقریبا نزدیک به محال است. خاص ترین ایده‌ها و طرح‌های منحصر به فرد برای محوطه سازی ویلا در این شهرک به کار گرفته شده و مناظری چشم نواز در هنر معماری را در کنار جاذبه‌های طبیعی به ارمغان آورده است. تقریباً ۳۰ درصد فضای موجود در شهرک به مشاعات اختصاص یافته، به طوری که خیابان‌های فرعی و اصلی پهن با محوطه سازی باغ موجب جذابیت ویژه شهرک امیردشت مازندران شده اند.

فضای سبز ویلا

در این مجموعه ۲ خیابان اصلی که از ورودی شهرک شروع شده و تا نزدیکی جنگل امتداد یافته و از دو طرف شهرک را در برگرفته قرار دارد. کوچه‌های فرعی مزین شده با ویلاهای لوکس و معماری‌های چشمگیر، هم در این مجموعه خودنمایی می‌کند. شهرک امیردشت مازندران از چهار سمت شمال جنوب غرب و شرق  از هر طرف دارای ۳۴ کوچه فرعی است. که در دل خیابان‌های اصلی قرار گرفته اند. البته در انتهای شهرک و برای اتصال دو خیابان اصلی به هم نیز چند خیابان دیگر وجود دارد، اما آنچه در این شریان‌های رفت و آمدی شهرک، خودنمایی می‌کند محوطه جذاب بسیار تمیز و گل و گیاهان و فضای سبز خاص این مجموعه است، که با توجه به شرایط اقلیمی‌آب و هوای منطقه و با وسواس و سلیقه خاصی کار شده اند می‌باشد.

در کنار فضاهای سبز طراحی شده در محوطه ویلا‌ها و خیابانها، روف گاردن نیز از دیگر فضاهای سبز است که در بام برخی ویلاها در شهرک خودنمایی می‌کند.

امکانات شهرک امیردشت مازندران

امکانات ورزشی، تفریحی و رفاهی از قبیل زمین والیبال، زمین تنیس و زمین فوتبال که با محوطه سازی خاصی بر جذابیت آنها افزوده  شده و همچنین پلاژ ساحلی ۴ هزار متری که امکان بهره مندی از تفریحات آبی را فراهم کرده و رستوران، از جمله  امکانات مهیا شده، در شهرک امیردشت مازندران است. لازم به ذکر است برای دسترسی اهالی شهرک به تفریحات آبی و ساحل زیرگذری اختصاصی برای مجموعه، طراحی شده که علاوه بر عدم نیاز به استفاده از خودرو، یک پیاده راه اختصاصی است که امکان عبور و مرور با موتورهای چهار چرخ را نیز برای افراد مسن تر فراهم نموده است. جاده سلامتی جهت پیاده روی از دیگر امکانات شهرک امیردشت مازندران است.

کلیه ویلا‌ها در این مجموعه دارای آب و برق و گاز و تلفن اختصاصی است و نظافت مجموعه، به طور مستمر توسط مدیریت شهرک کنترل می‌شود  البته نکته قابل ذکر، شارژ چند میلیونی این شهرک  است که هر ویلا می‌بایست، به عنوان شارژ سالانه پرداخت نماید، که دلیل آن امکانات خاص این شهرک میباشد.

اگر داخل این شهرک یک ویلا داشته باشید، به تمام امکانات اشاره شده دسترسی دارید و این امکانات در کنار آب و هوای معتدل خزری منطقه کلارآباد و متل قو، ذهن و روح شما را جلا می‌دهد.

طراحی ویلاهای شهرک امیردشت مازندران

ویلاهای لاکچری، که حتی برخی از آنها دارای ۸ اتاق خواب می‌باشند، که بسیاری از آنها نیز  مجهز به استخر، سونا و جکوزی هستند و  محوطه داخلی آنها با تاکید بر سالن پذیرایی بزرگ طراحی شده است. بسیاری از طراحی‌ ویلا در این مجموعه برگرفته از پنت‌هاوس‌های ساحلی است. سند ویلا‌ها، در شهرک امیردشت مازندران سند‌های شخصی است و تنها ۲۰ درصد از آنها سند‌های بنیادی است.

معماری ویلاهای شهرک امیر دشت

معماری ویلاهای شهرک امیردشت مازندران از بهترین مصالح بهره گرفته و چشم نواز و خیره کننده اند و از استانداردهای مهندسی داخل شهرک پیروی می‌کنند، همچنین سلیقه و خلاقیت معمار سازنده مجموعه، و توجه ویژه وی به چشم اندازهای منحصربه‌فرد ساحلی و جنگلی، منظره‌های چشم نواز را برای ساکنین شهرک به ارمغان  آورده است. وجه تمایز شهرک امیردشت مازندران با سایر شهرک‌های لاکچری، باغ ویلا و کاخ ویلا‌های این مجموعه است، ویلاهایی که در زمین با متراژ حداقل هزار متر مساحت بنا شده اند، زندگی‌های اشرافی را در ذهن تداعی می‌کند، برند بودن ویلاهای این شهرک و سبک‌های طراحی آنها که برگرفته از معماری کلاسیک، مدرن، نئو کلاسیک و رومی‌می‌باشند، از دیگر مواردی است که خاص بودن شهرک امیردشت مازندران را دو چندان می‌کند. کنترل رفت و آمد و امنیت حریم داخلی شهرک امیردشت مازندران

امنیت شهرک سازی از اهم موضوعات ساخت شهرک‌ها می‌باشد، که این مهم به طور فوق العاده ای در شهرک امیردشت مازندران، رعایت شده است. این شهرک دارای یک درب ورودی اصلی است، که تمامی‌ورود و خروج‌ها از طریق دوربین‌های پلاک خوان، کنترل می‌گردد. همچنین مجهز بودن خیابان‌های شهرک به  سیستم کنترل بصری، و سه شیفت نگهبان که به صورت ۲۴ ساعته در حال خدمات رسانی می‌باشند، تمامی‌امکانات امنیتی مورد نیاز یک شهرک لاکچری را تامین نموده است.

یک نکته قابل ذکر در این مجموعه ممنوع بودن اجاره ویلا در آن است. مگر در شرایط خاص و استثنایی که آن هم می‌بایست به صورت اجاره یکساله انجام پذیرد که نیاز به هماهنگی‌های قبلی با مدیریت مجموعه دارد.

سخن پایانی اینکه خرید ویلا در شهرک امیردشت مازندران، فرصتی است، برای تغییر سبک زندگی و تجربه فضایی لاکچری، و البته سرمایه گذاری. تمام ویلاهای مجموعه شهرک، از نظر معماری و طراحی فضای سبز ویلا، در نوع خود بی نظیرند. امنیت مثال‌زدنی شهرک که برگرفته از امکانات پیشرفته امنیتی است، حریم خصوصی اهالی را به معنای واقعی کلمه حفظ نموده است.

البته شاید با توجه به قدمت ۵۰ ساله شهرک امیردشت مازندران در برخی موارد از جمله؛ تاسیسات، لوله کشی‌ها و زیر ساخت‌های ویلاهای مجموعه نیاز به بازسازی و مرمت داشته باشند، که این موضوع  امری طبیعی است.  ما در شرکت ویرا طرح اسپرلوس  با بهره گیری از کادری متخصص، کاربلد و تحصیل کرده و البته، پشتوانه ده سال تجربه، می‌توانیم در جهت طراحی، ساخت و یا بازسازی ویلا در کنار شما خوبان باشیم.