4.2/5 - (4 امتیاز)

شهرک زعفرانیه هشتگرد کرج

استان البرز و شهرستان کرج، دارای آب و هوایی خوب و دلپذیر و همچنین خاکی حاصل خیز است که از گذشته تا کنون بعنوان ییلاق برای استان‌ها مجاور چون تهران بوده که همواره این ساکنین به دنبال طراحی و ساخت ویلا، خانه‌های ییلاقی و باغات میوه و کشاورزی و ساخت باغ ویلا بوده اند.

در مطالب گذشته نیز در مورد برخی بخش‌ها، روستاها و شهرک‌های ویلایی در البرز صحبت کرده ایم و در این مطلب می‌خواهیم در مورد شهرک زعفرانیه کرج صحبت کنیم.

شهرک زعفرانیه کرج

سهیلیه و زعفرانیه کرج کجاست؟

برای رفتن به سهیلیه کرج  باید در آزاد راه تهران -کرج و خروجی چهارباغ خارج شوید و سپس در جاده قدیم هشتگرد به سمت غرب حرکت کنید؛  حدودا پس از طی 3 – 4 کیلومتر به ورودی شهرک سهیلیه  خواهید رسید.
هنگامی‌که ورود به جاده سهیلیه و پس از عبور از زیر گذر مترو کرج،  اولین روستا در این جاده یعنی روستای سنقر آباد را خواهید دید، همچنان که به سمت جنوب پیش روی کنید در این مسیر چندین روستا ی دیگر نیز مشاهده می‌کنید که به طور معمول در آن‌ها کشاورزی ترویج  دارد از جمله روستاهایی مانند ابراهیم آباد، زکی آباد، رمنده، رامجین، قاسم گرجی، آغچه حصار و لشگرآباد که در نهایت  پس از عبور از همگی آن‌ها به شهرک زعفرانیه کرج خواهید رسید.

در واقع پس از گذشتن از روستای رمنده تابلوی به شهرک زعفرانیه خوش آمدید را مشاهده خواهید کرد.

در ادامه پس از عبور از اولین فلکه (میدان) ویلا‌ها قابل مشاهده هستند.

در واقع سهیلیه کرج دارای شهرک‌های ویلایی بسیاری می‌باشد، که شهرک ویلایی زعفرانیه را می‌توان بهترین و بزرگ‌ترین و در واقع برند این منطقه نامید. همانطور که گفتیم البرز از گذشته جزو مناطق ییلاقی و ویلایی تهران بوده از این رو جالب است بدانید که اصالت این شهرک به زمان پهلوی باز‌میگردد و همچنین اسناد زمین‌ها و ویلا‌های آن نیز برای همان زمان می‌باشد.

طراحی ویلا در سهیلیه

مزایای منحصربفرد شهرک زعفرانیه در سهیلیه کرج

یکی از ویژگی‌های مهم شهرک ویلایی زعفرانیه واقع در سهیلیه کرج، سنددار بودن اکثر زمین‌ها است که این موضوع باعث می‌شود تا اغلب افراد از تهران، کرج و سایر استان‌های دیگر با خاطری آسوده تصمیم به خرید ویلا یا زمین برای ساخت ویلا  در زعفرانیه بگیرند.
همچنین شایان ذکر است بگوییم که سند‌هایی که ما قبل سال57 ، ویلا‌هایی  بنچاق دار و قابل اعتماد هستند که این موضوع تاثیر زیادی بر ارزش و قیمت ملک می‌گذارد و از خصوصیات خاص و منحصربفرد شهرک زعفرانیه است.

آب و هوای شهرک زعفرانیه هشتگرد

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، اغلب روستا‌های مجاور منطقه سهیلیه و شهرک زعفرانیه مشغول  به کشاورزی و کشت سبزیجات و سیفی جات از جمله کلم،  گل گاو زبان و… ، سایر میوه‌ها مانند آلو هستند که همین امر  موجب شده است تا آب هوایی معتدل در این مکان زیبا بوجود بیاید، همچنین مانند سایر نقاط استان البرز، جاده سهیلیه و مناطق اطراف آن نیز به کلی از خاکی حاصل خیز برخوردارند و جز مناطق ییلاقی استان البرز به شمار می‌روند و غریب به تمام خانه‌ها ویلایی و ییلاقی  برای اوقات فراغت و سکونت فصلی هستند.

شهرک زعفرانیه کرج

سرمایه گذاری در شهرک زعفرانیه کرج

اگر قصد طراحی و اجرای ویلا نداشته باشید، می‌توانید ملکی را در منطقه به عنوان سرمایه گذاری خریداری کنید و همچنین در این مدت از آن نیز استفاده کنید.
اغلب مردم بومی‌سهیلیه به همین کار می‌پردازند که یعنی خرید زمین و ویلا و سپس با گذشت مدتی به فروختن آن می‌پردازند.
با یک نگاه کلی، اگر در مسیر جاده سهیلیه دقت کنید، متوجه ازدیاد مشاورین املاک در این منطقه خواهید شد به طوری که با یک حساب سر انگشتی، از هر 10 مغازه 7 تای آن دفتر خرید و فروش و آژانس املاک هستند و این موضوع گواهی دهنده صحبت ماست، به جز بحث خرید و پس از مدتی فروختن، خرید زمین و سپس طراحی و اجرای ویلا نیز از دیگر فعالیت‌های سرمایه گذاری است، به طوری که شما سود بسیار قابل توجهی از ساخت و ساز ویلا یا حتی خرید یک ملک کتلنگی و بازسازی ویلا خواهید برد و با این ترفند حتی می‌توانید بعنوان یه شغل و حرفه دائمی‌آن را ادامه دهید.

آب رسانی شهرک زعفرانیه کرج

وجود آب کافی برای پرورش گیاهان و درختان موجود در محوطه ویلا و همچنین  پرکردن استخر ویلا یکی از ویژگی‌هایی مثبت زمینی است که در آن ویلا سازی می‌کنید، آبی که درختان و گیاهان محوطه سازی ویلا شما را سیر آب کند و به آن سرسبزی و طراوت ببخشد و همچنین یکی دیگر از استفاده‌های آب پر کردن آب استخر است که در منطقه سهیلیه و شهرک ویلایی زعفرانیه به آسانی یافت می‌شود.
البته در نظر داشته باشید که در سال‌های گذشته به دلیل کمبود بارش باران مشکل خشکی چاه‌های آب در منطقه وجود داشت و صاحبان ویلا‌ها در برخی نقاط که خشک بودند با این مشکل مواجه می‌شدند و برای حل این معضل مجبور بودند با تانکر‌های آب رسانی، آب مورد نیاز خود را تامین کنند.

مشکلات احتمالی در زعفرانیه هشتگرد

در کنار مزایای ذکر شده همچنین ممکن است مشکلات احتمالی نیز برای زعفرانیه و بطور کلی روستای‌های قرار گرفته در جاده سهیلیه وجود داشته باشد و آن هم کاربری کشاورزی زمین‌ها است که طبق قوانین کشور ساخت و ساز در این زمین‌ها غیر مجاز بوده و افرادی که در این گونه ملک‌ها اقدام به ساخت می‌کنند ممکن است با تخریب مواجه شوند و حتی اگر هم با تخریب رو به رو نشوند، شهرداری به آنها انشعاب برق، آب و گاز نخواهد داد و اغلب ویلا‌ها به صورت غیرمجاز اقدام به تهیه انشعاب می‌کنند یا از همسایگانی که اجازه دارند ساخت و ساز کنند امکانات خود را بصورت خرید یا اجاره ای تهیه می‌کنند.

البته مواردی تاکید می‌کنیم که این موارد تنها برای اراضی فاقد مجوز ساخت و ساز است، زیرا این زمین‌ها زیر مجموعه املاک جهاد کشاورزی هستند در نتیجه پیش از خرید زمین یا ویلا به مجوز‌های ساخت از جهاد کشاورزی و شهرداری توجه کنید.