4.3/5 - (3 امتیاز)

چهارباغ کجاست؟

 

چهارباغ یکی از مناطق معروف ویلایی در البرز، که در شهرستان ساوجبلاغ قرار دارد. یکی از ویژگی‌های معروف چهارباغ، آب و هوای دلچسب و وجود باغ ویلا، باغ‌ها و باغچه‌های سرسبز و زیبا در این منطقه است.
در چهارباغ، باغ داری، ساخت باغ ویلا و احداث باغ رستوران‌ها، باغچه‌ها و سفره خانه‌های سنتی بسیار رواج دارد و از جهتی تبدیل به یک مرکز سرمایه گذاری و کار آفرینی برای چنین کسب و کارهایی شده است.
موقعیت جغرافیایی چهارباغ از سمت شمال به اتوبان تهران-قزوین و از جنوب و جنوب شرقی به راه آهن و جاده قزلحصار محدود می‌شود.
فاصله چهارباغ تا کرج از نظر زمانی به طور میانگین 26 دقیقه و از نظر فاصله در حدود 15 کیلومتر در راه هستید. فاصله تهران تا چهارباغ نیز 66 کیلومتر  که تقریبا معادل 1 ساعت و 5 دقیقه زمان است.

طراحی ویلا در سهیلیه

روستا‌ها و مناطق ویلایی چهارباغ

  • شمال:  شهرک الیهه، شهرک اقدسیه، دهکده طالقانی و شهرک طاووسیه
  • جنوب:  اختر آباد، کوی بهروز، شهرک نو، فاز1 و فاز2 مهر شهر
  • شرق:  خرمدشت، شهرک لاله، پیشاهنگی و کمال آباد
  • غرب: قوهه، رامجین، قاسم گرجی و آغچه حصار

چهارباغ کرج همچنین به چهارباغ کردان معروف است و هر دو از زیباترین مناطق استان البرز اند که سالانه افراد زیادی را جذب می‌کنند چه برای خرید ویلا، زمین ،سرمایه گذاری و چه برای تفریح و گذران اوقات فراغت بسیار مناسب است.

دهکده ورزشی چهارباغ، آستان امام زادگان فضل و فاضل، باغ پرندگان، مناطق تاریخی قلعه لشگر آباد و روستای تاریخی قوهه از مکان‌های گردشگری و تفریحی چهارباغ است.

اما قطعا اگر قصد سرمایه گذاری و یا حتی ساخت ویلا و داشتن یک زندگی در آرامش و رفاه کامل علاوه بر لذت بردن از مکان‌های گردشی و تفریحی، مهم تر در دسترس بودن مکان‌های خدماتی و ادارات و امکانات شهری است که در ادامه به معرفی ادارات و مراکز خدماتی چهارباغ می‌پردازیم.

شهرک زعفرانیه کرج

چهارباغ کرج دارای ادارات و اماکن زیر است:

دادگستری

کمیته امداد

اداره ارشاد و تبلیغات اسلامی

امور مساجد

دفتر امام جمعه

مجتمع شهرداری

بخشداری

شورای اسلامی‌شهر

حل اختلاف

ادارات گاز، آب و برق

بهزیستی

کارگزاری تامین اجتماعی

مرکز خرید

رستوران

اداره ورزش و جوانان

مخابرات

دفتر پستی

کلانتری

پلیس راه

از جمله مراکز مهم و ضروری این منطقه است که باعث می‌شود هر گونه تردید در تصمیم گیری برای خرید ملک در این منطقه را کنار بگذارید.

خرید، طراحی و ساخت ویلا در چهارباغ:

همانطور که گفته شد چهارباغ به دلیل آب و هوای خوب و امکانات آب رسانی خوب و مناسب، موقعیت استراتژیک و مناسب برای سرمایه گذاری و پتانسیل بسیار خوبی برای طراحی باغ ویلا و باغ رستوران و همچنین احداث باغ آتلیه‌های عکاسی، لوکیشن‌های مناسب برای باغ تالار و همینطور پرورش باغات میوه و احداث گلخانه دارد.
از این رو در سال‌های اخیر پیشرفت بسیار خوب و چشمگیری در ارزش مادی املاک این منطقه وجود داشته و هرساله متقاضیان آن افزایش می‌یابند.

همچنین کشاورزی این منطقه نیز رونق داشته و فعالیتی پردرآمد است، بخصوص که آب یاری قطره در این منطقه بسیار موفق بوده.
علاوه بر این‌ها دسترسی و نزدیکی این منطقه با کلانشهر کرج، دسترسی آسان به تمام امکانات و خدمات دولتی را فراهم کرده. است.