5/5 - (1 امتیاز)

سهیلیه کردان کرج

ساخت ویلا در هر منطقه مستلزم آگاهی از شرایط آنجا، قوانین ساخت ساز مربوطه و همچنین  مراحل اخذ مجوزهای مربوطه و انجام اصولی مراحل ساخت آن است و ما در این مقاله، قصد داریم تا تمامی‌مراحل طراحی و ساخت ویلا در سهیلیه کرج را به ترتیب از ابتدا تا انتها به شما معرفی کنیم.

طراحی ویلا در سهیلیه

طراحی ویلا در سهیلیه شهریار کرج

سهیلیه کجاست؟

ابتدا باید بدانیم سهیلیه کجاست و چه چیزی باعث شده تا ویلاسازی در آن رواج پیدا کند؟

سهیلیه منطقه ای خوش آب و هوا در استان البرز است، فاصله کم و نزدیکی با شهرهای تهران و کرج دارد از این رو ساکنین این شهرهای بزرگ و شلوغ برای تعطیلات و برای فرار از آلودگی هوا و دغدغه‌های زندگی شهری، از طراحی و ساخت ویلا در این منطقه سرسبز و خوش آب و هوا استقبال خوبی کرده اند.

خاک و زمین‌های حاضل خیز این ناحیه نیز، باعث شده تا شرایط مناسبی برای پروش گل و گیاه و کشاورزی و باغداری، همچنین ساخت باغ ویلا و طراحی فضای سبز ویلا می‌باشد.
سهیلیه آب و هوای معتدلی دارد و همچنین در تابستان‌ها هوای آن چندان گرم نیست و بعنوان یک منطقه ییلاقی برای زندگی موقت و فصلی نیز شناخته می‌شود، البته با این وجود زمستان‌های آن نیز سرمای قابل توجهی دارد، از این رو بهترین منطقه برای ساخت ویلا در حوالی کرج و تهران می‌باشد.

دلیل دیگری که برای محبوبیت خرید ویلا در سهیلیه وجود دارد، دسترسی به منابع آبی در سهیلیه ایده آل و کافیست و که باعث میشود تا بدون دغدغه به ساخت باغ و زمین‌های کشاورزی یا باغ ویلا در این منطقه بپردازید.

کمتر بودن قیمت زمین در سهیلیه در مقایسه با کردان و تهراندشت از دیگر مزایای سهیلیه است و همچنین تمامی‌این زمین‌ها دارای مجوز‌های ساخت از سوی شهرداری و جهاد کشاورزی هستند که میتوانید بدون نگرانی برای اجرای و اخذ سند ویلا خود اقدام کنید.

سهیلیه کرج

مراحل اولیه برای اقدام به ساخت ویلا در سهیلیه

جستجو، انتخاب و خرید زمین ایده آل

نخستین مرحله در ساخت ویلا، در هرمکان، انتخاب و خرید زمین متناسب با بودجه و ایده آل‌های خود در منطقه می‌باشد. به یاد داشته باشید که در هر مرحله باید تمامی‌جوانب امر را در نظر گرفته و با توجه به امکاناتی که قصد دارید در پلان ویلای خود پیاده سازی کنید، زمینی با متراژ مناسب در منطقه ای ایده آل را انتخاب کنید.

بررسی زمین از لحاظ نورگیر بودن، بادخیز بودن، شهرکی یا غیر شهرکی بودن یک امر مهم و قابل تامل است پس باید همه این نکات را مورد تحلیل قرار داده و در صورتی که قصد ساخت یک باغ ویلا را دارید، باید دسترسی منابع آب زیر زمینی را به زمین خود نیز بررسی کنید.س

همچنین باید هنگام خرید زمین از قوانین موجود در منطقه در جهت ساخت و ساز آگاه باشید و در این راستا مراجعه به کارشناسان ما در مجموعه ویرا طرح اسپرلوس، می‌تواند شما را از تمامی‌مراحل فوق آگاه نموده و درصد اشتباهات شما را به صفر برساند.

مراحل رسمی‌و قانونی ساخت ویلا در سهیلیه کرج

  1. پس از خرید زمین باید به همراه  اصل و کپی سند زمین و همچین با همراه داشتن اصل و کپی شناسنامه مالک زمین، درخواست ساخت ویلای خود را به صورت کتبی به مراتب اداری شهرداری منطقه ارجاع دهید.
  2. به دنبال ثبت درخواست شما، یک کارشناس یا نماینده فنی از سمت شهرداری ناحیه به محل زمین شما فرستاده می‌شود تا زمین شما را مورد بررسی قرار گیرد و مشاهدات خود را ثبت کند.
  3. پس از دریافت گزارش نماینده و ثبت آن توسط شهرداری، با توجه به شرایط و پتانسیل  منطقه، زمین شما از لحاظ بافت و نوع خاک، به بررسی صلاحیت ساخت ویلا در منطقه مورد نظر شما می‌پردازد و بررسی می‌کند که آیا در زمین شما امکان ساخت یک ویلا با استانداردهای شهرداری وجود دارد یا خیر؟
  4. در صورت تایید شدن شرایط زمین جهت ساخت ویلا، در نهایت به شما مجوز طراحی نقشه ساخت ویلا از سمت شهرداری تعلق می‌گیرد و در نهایت میتوانید اقدام به ساخت ویلا کنید.5.
  5. نخست در مرحله ی ابتدایی شروع به ساخت ویلا، پس از طراحی نقشه توسط مهندس معمار، مجدداً باید نقشه طراحی شده را به شهرداری تحویل داده تا کارشناسان شهرداری نقشه ساخت ویلای شما را از جهت استانداردهای ساخت و ساز مورد بررسی قرار داده و در صورت عدم وجود مشکل آن را تایید نمایند.
  6. پس از تاییدیه نقشه ساخت ویلا از سوی شهرداری، باید عوارض ساخت و ساز را که مبلغ آن توسط شهرداری به شما تعیین می‌شود، پرداخت نمایید تا بتوانید مجوز ساخت را از سمت شهرداری دریافت کنید. شایان ذکر است که هزینه اخذ پروانه ساخت با توجه به مساحت زمین و  قیمت روز زمین در منطقه می‌تواند متغیر باشد.
  7. پس از پشت سر گذاشتن مراحل ذکر شده، شما باید با تنظیم قرارداد میان یک شرکت ساخت و ساز ویلای خود را طبق نقشه ای که از قبل مورد تایید شهرداری قرار گرفته، بسازید.
  8. ویلا در سهلیه کرج

    اتمام پروژه ویلایی و دریافت سند ویلا در سهیلیه

    1. زمانی که پروسه ساخت ویلا شما به پایان میرسد، باید پایان کار خود را به شهرداری اطلاع دهیم تا پس از تایید نماینده شهرداری ویلا مورد بازدید از سوی نمایندگان فنی شهرداری قرار گیرد؛ در نهایت، با دریافت مجوز خدمات و اشتراکاتی نظیر آب، برق و گاز ویلای شما تکمیل شود.
    2. برای دریافت سند در ابتدا باید پس از اتمام پروژه، برای دریافت پایان کار ویلا، با در دست داشتن سند مالکیت زمین و مدارک مالک به شهرداری مراجعه کرده و پایان کار قانونی ساخت ویلای خود را به شهرداری اطلاع دهید.
    3. بعد از اینکه نمایندگان و بازرسین متخصص و مورد اعتماد شهرداری از ویلای شما به طور کامل بازدید کردند و عدم خلافی و نقض قوانین را در فرایند ساخت ویلا را تایید نمودند، شهرداری برای شما یک گواهی پایان کار برای شما صادر میکند و در نهایت تحویل خواهد داد.
    4. در آخرین مرحله، برای دریافت سند مالکیت ویلا، باید به همراه گواهی پایان کار به یکی از دفاتر ثبت سند مراجعه و پروسه دریافت سند مالکیت ویلای خود را تکمیل نمایید.