4.2/5 - (8 امتیاز)

یکی از انواع آبنماهایی که محبوبیت زیادی بین همگان پیدا کرده آبنما شیشه ای ( آبنمای حبابی ) است. این نوع آبنما را در اتاق‌های انتظار آپارتمان‌های مجلل، لابی هتل‌ها و در اکثر پارک‌ها و مراکز درمانی می‌توان مشاهده کرد که زیبایی و جذابیت دو چندان به این محل‌ها داده است.آبنمای شیشه ای صفحه ای از شیشه است که به وسیله پمپ‌های مختلفی که در آن تعبیه شده است آب را به قسمت بالایی شیشه هدایت کرده که سرازیر شدن آب جلوه‌های بسیار زیبایی را به آن می‌دهد.

آبنما شیشه ای

آبنما شیشه ای

سابقاً آبنماهای شیشه ای دارای مشکلاتی بوده که امروزه و با گذشت زمان این مشکلات مرتفع شده است. قبلاً در این نوع آبنما از آب معمولی یا آب مقطر استفاده می‌شدکه باعث عدم کنترل آب بر روی شیشه و همچنین تبخیر آب بر اثر گرمای محیط بود که باعث بالا رفتن رطوبت محل (شرجی شدن) و ایجاد لک و سفیدی بر روی شیشه می‌شد.

جدای از استفاده آب یا آب مقطر برای آبنما شیشه ای در محیط‌های بسته در فضای باز نیز با مشکلاتی همراه بود به عنوان مثال به دلیل فتوسنتز حاصل از نور خورشید باعث تشکیل جلبک و تغییر رنگ آب می‌شد و در فضای بسته نیز به دلیل نرسیدن اکسیژن به آب باعث فساد آن شده و آب می‌گندید.

برای حل این مشکل از مایع مخصوص آبنما و نازل‌های چند لایه مخصوص با فناوری nanotech محصولی از کشورهای آلمان  OASE استفاده می‌شود و علاوه بر رفع عیوب فوق با ترکیب مکمل‌های رنگی همراه محصول و غلطیدن آن بر روی شیشه محیطی زیبا و رویایی پدید می‌آورد.

glass-fountain

انواع آبنمای شیشه ای

از آبنمای حبابی می‌توان به عنوان پارتیشن در [ دکوراسیون داخلی ] نیز استفاده کرد. این پارتیشن می‌تواند نمای فوق العاده ای به فضای دکوراسیون شما ببخشد. مانند استفاده آن در لابی‌ها برای منطقه بندی که علاوه بر استفاده کاربردی به عنوان یک عنصر دکراتیو زینت بخش فضای لابی شما شود.

آبنما شیشه ای برای تزئین دیوار منزل

آبنماها یکی از جلوه‌های زیبای طبیعت هستند تلفیقی  از صدا و جریان آب آرامش را به همراه دارد. نوع دیگر آبنمای شیشه ای را می‌توان مانند تابلویی زیبا به دیوار منزل و فضای داخلی نصب کرد. با نصب این تابلوی زیبا شما می‌توانید نه تنها از ظاهر زیبای آن بروی دیوار لذت ببرید بلکه صدای آب آرامشی وصف ناپذیر را به منزل شما هدیه می‌کند.

آبنما شیشه ای

آبنما شیشه ای

آبنمای شیشه ای ایستاده

یکی دیگر از انواع آبنما شیشه ای ، آبنمای ایستاده است که با قرار گرفتن در کنج نشیمن منزل جلوه ای زیبا به اتاق نشیمن شما می‌دهد و می‌توانید از صدای زیبای آب نیز لذت ببرید.ترکیب آبنمای شیشه ای و نورپردازی ، جلوه ای منحصر به فرد و زیبایی به دکوراسیون شما می‌دهد. این مدل غالباً با موسیقی همراه بوده و برای فضاهای عمومی‌مناسب ترین گزینه می‌باشند. از دیگر مکانهایی که می‌توان از آبنما حبابی استفاده کرد در دکوراسیون استخرهاست که تلفیق این ابنما با نورپردازی نمایی زیبا و خاص به استخر شما می‌دهد.