4.8/5 - (6 امتیاز)

امروزه ساکنان کلان شهرهایی همچون تهران با متحمل شدن تورم و فشار‌های اقتصادی موجود علاوه بر تمام شلوغی‌ها و آلودگی‌ها بیش از پیش ترغیب به  ایجاد مکانی دنج و آرام  با دسترسی آسان برای گذراندن تعطبلات و تجدید قوا  می‌کنند. اگر شما هم به دنبال شناخت و خرید ویلا منحصربه فرد و دسترسی آسان با بهترین لوکیشن هستید ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید. تیم تخصصی و مجرب ویرا طرح اسپرلوس قصد دارد در این مقاله به بررسی و معرفی بهترین مناطق ویلایی اطراف تهران بپردازد.

بهترین مناطق ویلایی اطراف تهران

محله‌های ویلایی نشین اطراف تهران

  • کردان
  • سهیلیه
  • کوهسار
  • تهراندشت  
  •  خوشنام ملارد 
  • چهار باغ کرج

کردان کجاست؟

در استان البرز و در شهرستان ساوجبلاغ روستایی خوش آب و هوا با فاصله 15کیلومتری تا کرج از توابع چندار به نام کردان واقع شده است. اینجا دیگر خبری از آسمان خراش‌های سربه فلک کشیده ،دود و آلودگی ،شلوغی و همهمه‌های شهری نیست و تنها طبیعت است که با زیبایی و طراوت تمام خودنمایی کرده و چشم و روح هر بیننده ای را مات و مبهوت خود می‌کند. کردان به واسطه ویژگی‌ها منحصربه فرد و بی نظیرش توجه بسیاری از سرمایه گذاران و صاحبان را به خود جلب کرده است و همین مسئله باعث شده تا از امکانات رفاهی و خدماتی ویژه تری نسبت به سایر روستاها برخوردار باشد از زمانی که کردان به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل شده هر روز بیش از پیش به تعداد ویلاهای لوکس و اقامتگاه‌های متعدد اضافه شده است .اینک  کردان بر خلاف گذشته  دیگر جز مناطق حاشیه نشین محسوب نمی‌شود و به یکی از مناطق لوکس ویلا نشین تبدیل شده است.

مشخصات

موقعیت جغرافیایی: شمال غربی تهران                فاصله تا تهران: 68 کیلومتر                        فاصله تا کرج: 15کیلومتر

 مساحت کل منطقه: 10/49 کیلومتر                  مساحت منطقه مسکونی: 104هکتار             قدمت کردان: هزارسال تخمین زده شده است.

قیمت ویلا در کردان

همان طور که  قبل به آن اشاره کرده ایم موقعیت جغرافیایی بی نظیر،آب و هوای خوش و ییلاقی، نزدیکی به تهران و کرج همه و همه شرایط را برای ساخت و طراحی ویلاهایی لوکس و لاکچری  در مناطقی  در اطراف تهران فراهم کرده است کردان نیز یکی از این مناطق است که  و ما هرروزه به وفور شاهد افزایش  ساخت و ساز ویلا در این منطقه هستیم از این رو قیمت ویلا در کردان نسبتا بالاست وبه همین دلیل قشرمرفه جامعه جز ساکنین اصلی این منطقه محسوب می‌شوند.

بهترین مناطق ویلایی اطراف تهران

شهرک‌های ویلایی  لوکس در کردان کدامند؟

1-شهرک آرین، این شهرک حدود 1700000 متر مربع مساحت دارد و در شمال غربی کردان واقع شده است

2-شهرک طوبی یا باغ شهری طوبی، این شهرک بالای یک تپه اختصاصی به وسعت 5/7 هکتار قرار دارد و از سطح دریا حدود 1600متر ارتفاع دارد.این شهرک در شمال غربی کردان واقع شده است.

3-شهرک صفاییه، یکی از مدرن ترین شهرک‌های کردان محسوب میشود شهرک ییلاقی صفاییه در جنوب غربی کردان قرار دارد.

4-شهرک حافظیه، این شهرک در ابتدای جاده کردان به بزغان قرار دارد و قدمت این شهرک به 40سال قبل برمیگردد.شهرک حافظیه در جنوب شرقی کردان قرار دارد .

امکانات تفریحی در کردان

  • وجود دهکده ورزشی مجهز به زمین فوتبال،والیبال،استخر،…
  • وجود مراکز حرفه ای سوارکاری
  • تجربه پروازبا پراگلایدر
  • کوهنوردی در ارتفاعات کردان
  • دریاچه کردان
  • پل بانو صحرا
  •  مراکزخرید

سهیلیه منطقه ویلایی در اطراف تهران

سهیلیه کردان کجاست؟سهیلیه منطقه ای  آرام و دنج با آب هوای خوش و معتدل و با  طبیعتی بکر است سهیلیه نیز همچون کردان در فاصله یک ساعته با تهران قرارگرفته است همین ویژگی مهم سبب شده تا این  منطقه نیز به یکی از گزینه‌های مناسب و پرطرفدار برای ساخت ویلا تبدیل شود .مناطقی همچون سهیلیه که در نزدیکی کردان و در هم جواری با کوه کهار قرار دارند از طبیعت بیظیر و زمین‌های پرآب بهره مند هستند که خود ویژگی مهمی‌در ترغیب افراد برای ساخت ویلا دراین منطقه است ..ویلا سازی در  این منطقه تلفیقی از زیبایی و سرسبزی طبیعت  با هنر طراحان مجرب در امر طراحی ویلا است .شرایط عالی ،سرسبزی شگفت انگیز و چشم نواز  منطقه سهیلیه بیش از پیش تقاضای ساخت و خرید ویلا را افزایش داده است.

بهترین مناطق ویلایی اطراف تهران

مشخصات منطقه سهیلیه

موقعیت جغرافیایی: غرب استان البرز                      فاصله تا تهران: 75کیلومتر                 فاصله تا کرج: از طریق 2مسیر به فاصله 16 و 25 کیلومتر

مساحت کل منطقه : بیش از 30کیلومتر                   آب و هوا: معتدل

قیمت ویلا در منطقه سهیلیه به چه صورت است؟

تعیین و تخمین قیمت ویلا  در درجه اول به محیط و لوکیشن منطقه وابسته است اما به طور کلی می‌توان گفت  قیمت زمین و ویلا در سهیلیه در مقایسه با مناطقی هم چون کردان  و تهراندشت  به مراتب ارزان تر است خصوصا مناطق نزدیک به جاده سهیلیه ، در حقیقت قیمت ویلا در هر  منطقه ای از  سهیلیه متفاوت است و به طور کل ویلاهای دارای سند و جواز‌های آب ،برق،گاز30درصد گران تر از سایر ویلا‌ها هستند.

شهرک‌های ویلایی سهیلیه

1-شهرک کوروش، طراحی ‌های اصولی و نکات مهندسی و معماری یکی از ویزگی‌های شاخص ای شهرک بوده و آن را به کی از بهترین و محبوب ترین  مناطق ساخت ویلا تبدیل کرده است .

2-شهرک زعفرانیه، وجود زمین‌های مناسب با چشم انداز‌های بی همتا و بکر  برای دوچرخه سواری و پیاده روی  و همچنین ساخت ویلا‌های لوکس و لاکچری این منطقه را به یکی از شهرک‌های منحصر به فرد تبدیل کرده است .جالب است بدانید هم نامی‌این شهرک با یکی از منطق شمال تهران عامل تاثیر گذار بر قیمت ملک در این شهرک بوده است .

کوهسار، یکی دیگر از مناطق پر طرفدار ویلایی

معمولا مناطق اطراف کلانشهرهایی چون تهران ازویژگی‌های خوب و ویژه ای برخودار هستند.که باید گفت کوهسار هم یکی از این مناطق است کوهسار در 13 کیلومتری سمت شمالی استان البرز و در شهرستان ساوجبلاغ ولقع شده است ..؛آب و هوای معتدل ،طبیعتی مثال زدنی عبور روخانه کران رود از حاشیه این منطقه جذابیتی دوچندان به کوهسار بخشیده است همین  ویزگی‌های خاص و منحصر به فرد  منطقه کوهسار کرج را نیز در لیست مناطق محبوب و پرطرفدار ویلانشینان قرار داده است.

طراحی ویلا در کردان

مشخصات منطقه کوهسار کرج

موقعیت جغرافیایی: شمال شرقی استان البرز              فاصله تا تهران: 70کیلومتر                   فاصله تا کرج: از طریق 2مسیر به فاصله 34و 36کیلومتر

مساحت کل منطقه: 7864متر مربع                   جمعیت: حدودا 22هزار

قیمت ویلا در منطقه کوهسار کرج

به دلیل ویژگی‌های خوب کوهسار کرج  روز به روز سرمایه گذاران  بیش تر ترغیب به خرید ویلا  و سرمایه گذاری در این منطقه می‌شوند.هرچند ویلا‌های کوهسار به دلیل دور بودن از رودخانه نسبت به کردان نسبتا ارزان تر هستند . اما وجود ویلاهای لوکس بزرگ و کوچک  با قیمت‌های مناسب و باورنکردنی بستری ویژه ای  را برای سرمایه گذاری برای  پایتخت نشینان فراهم کرده است .

جاذبه‌های تفریحی در کوهسار کرج

  • تنگه آندرسم کوهسار کرج
  • طبیعت بکر چندار
  • آبشار سیرود
  • غار یخمراد

تهراندشت منطقه ای محبوب ویلانشینان

ساخت ویلا برای هرکسی جذاب و هیجان انگیز است امروزه ویلاهای زیبا و چشم نوازی در تمامی‌مناطق دنیا ساخته می‌شود که هرکدام تجلی سبک و اصالت و زیبایی منحصر به فردی هستند. ساخت ویلا در متراژهای مختلف در مناطق خوش آب و هوای اطراف تهران هر روزه رو به رشد و پیشرفت بوده است ، یکی دیگر از مناطق سرسبز و دیدنی و مناسب برای ساخت ویلا  منطقه تهراندشت کردان است که با توجه به  ویژگی‌های آب و هوایی و طبیعت دست نخورده و بکر به جرات این منطقه همچون نگینی گرانبها   به یکی از محبوبترین‌ها  در بین سرمایه گذاران و صاحبان ویلا‌ها تبدیل شده است .تیم ویرا طرح اسپرلوس پیش تر  در قالب مقاله ای کامل و جامع به بررسی منطقه تهراندشت پرداخته است.

ساخت ویلا در تهراندشت

ویلا در تهراندشت-ویرا طرح اسپرلوس

قیمت ویلا در تهراندشت

منطقه تهراندشت منطقه بزرگی  است که از روستاهای متعددی با موقعیت و ویژگی‌های مختلفی تشکیل شده است از این رو  نمیتوان قیمت واحد و یکسانی برای همه مناطق در نظر گرفت لازم است بدانید که قیمت زمین و  ویلا کاملا از یکدیگر مجزا هستند  ،ویلا‌ها بسته به متراژ، نوع و سبک معماری، کیفیت و ….قیمت متفاوتی دارند باتوجه به ویژگی‌ها و محبوبیتی که تهراندشت در بین ویلا نشینان به خود اختصاص داده ما هر روز شاهد رشد بسزای ملک در این منطقه هستیم . مناطقی مانند سعیدآباد،سرخاب ، اسماعیل آباد و البته شهرک ویلایی کارینا تهراندشت جز تاپ ترین و بهترین  لوکیشن‌های تهراندشت جهت خرید ویلا هستند و به نسبت به دیگر مناطق از قیمت بالاتری برخوردار هستند .

منطقه خوشنام ملارد یکی دیگر از مناطق ویلایی اطراف تهران

منطقه ای  به نام خوشنام که به خوشنام ملارد نیزمعروف است یکی دیگر از مناطق محبوب ویلایی در اطراف تهران است  منطقه ای زیبا و دیدنی در غرب استان تهران از توابع شهرستان ملارد است خوشنام مابین کرج و ملارد  در دهستان ملارد شمالی واقع شده است .که امروزه با توجه به پوشش گیاهی خاص و آب و هوای معتدل و جلگه ای که داراست به یکی از پرطرفدارترین مناطق ویلایی تبدیل شده است. این منطقه خوش آب و هوا ویلایی مساحتی حدود 600هکتار را داراست که با وجود آب‌های زیرزمینی فراوانی که در خود جای داده بستر مناسبی برای ساخت باغ ویلا‌های لوکس و مجلل شده است .

چهارباغ کجاست؟

شهرستان چهارباغ یکی دیگر از مناطق محبوب ویلایی استان البرز است که با وجود آب و هوای معتدل وهمچنین منابع آبی فراوانی که دارد بیش از سایر مناطق مورد استقبال عموم به خصوص  افرادی که علاقه بیشتری به ساخت باغ ویلا و باغچه‌ها دارند  قرار داده است همانطور که میدانید طبیعت هر منطقه علاوه بردیگر ویژگی‌های شاخص آن منطقه باعث میشود تا با زیبایی خود  به ارزش و قیمت  آن منطقه بیافزاید. طبیعت مثال زدنی وبکر  چهار باغ نیز از این قانون مستثنا نیست

مناطق ویلایی تهران

قیمت باغ ویلا در چهار باغ

همان طور که گفتیم منطقه چهار باغ شرایط خوبی را برای جذب سرمایه گذاران جهت ساخت گلخانه‌های مدرن و باغ ویلاها دارا است به همین دلیل خرید زمین در چهارباغ با سیل عظیمی‌از متقاضیان روبه رو است و این خوددلیلی جهت رشدفوق العاده قیمت ملک در منطقه بوده است.