4.7/5 - (13 امتیاز)

طراحی ویلا به سبک روستیک نیاز به سلیقه و ذوق هنری دارد و در کنار آن، مهارت طراح نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. طراحی ویلا روستیک، برای هر فضایی مناسب نیست و افراد نباید بدون مشورت با مهندس معمار اقدام به اجرای این نوع طرح کنند. طراحی ویلا به سبک روستیک، مناسب آن دسته از ویلاهایی است که در نقاط کوهستانی و سرد قرار دارند چون این سبک ویژگی­هایی دارد که در تناسب با چنین فضایی است. برای مثال، رنگ­ها در سبک روستیک گرم هستند و می­تواند گزینه خوبی برای نقاط سرد و کوهستانی باشد. البته این سبک در سایر مناطق نیز قابلیت اجرا دارد ولی برای رسیدن به نتیجه مطلوب در سایر مناطق، باید حتما از یک مهندس معمار ماهر کمک گرفته شود.

طراحی ویلا روستیک

ایجاد آرامش با طراحی روستیک

از آنجایی که طراحی ویلا روستیک به طبیعت بسیار نزدیک است، می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب برای افرادی محسوب شود که به دنبال آرامش هستند. در طراحی ویلا روستیک، از چوب و سنگ به مقدار زیاد در طراحی ویلا استفاده می‌شود تا فضا بیش از پیش حالت طبیعی پیدا کند. استفاده از چوب و سنگ نه تنها به دکوراسیون داخلی محدود نمی‌شود، بلکه در محوطه و نمای ویلا به سبک روستیک نیز چوب و سنگ و عناصر طبیعی به چشم می‌آید. چوب و سنگی که در طراحی ویلا روستایی باید مد نظر قرار بگیرد، غالبا سطح ناهموار و غیر صیقلی دارد. اگر در بخش‌هایی از طراحی ویلا به سبک روستیک، فلز به کار برده شود، این فلز نباید از نوع براق باشد.

شومینه در طراحی داخلی ویلای روستیک

شومینه در طراحی داخلی ویلا روستیک معمولا مد نظر قرار می‌گیرد تا فضا بیش از پیش طبیعی شود. مصالح ساختمانی مورد استفاده برای شومینه ویلا به سبک روستیک، باید حالت طبیعی داشته باشد از همین رو سنگ‌های ناصاف مثل سنگ‌های رودخانه ای، گزینه خوبی به حساب می‌آیند. وسایلی که در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا روستیک انتخاب می‌شوند، باید در هماهنگی با یکدیگر باشند. برای مثال، پرده‌ها در این نوع طراحی، ضخیم هستند و فرش از نوع گلیم است. نورپردازی داخلی در طراحی ویلا روستایی اهمیت دارد البته نورپردازی در این سبک خالی از زرق و برق باید باشد. چراغ‌های آویزی که در سبک روستیک مورد استفاده قرار می‌گیرند، ساده هستند و ظاهر هندسی دارند.

محوطه ویلای روستیک

طراحی نما و محوطه ویلا روستیک مانند دکوراسیون داخلی آن، قواعدی دارد. نما و محوطه نیز مانند داخل ویلا ساده هستند و از سنگ و چوب برای طراحی به وفور استفاده می‌شود. گیاهانی که برای طراحی ویلا روستایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، فرم طبیعی دارند و گیاهان هرس شده  و در اصطلاح آرایشی چندان جایگاهی ندارند. در نظر گرفتن یک طراحی محوطه شبیه جنگل، می‌تواند در تناسب با ویلای روستیک باشد و فضا را بیش از پیش طبیعی کند. برای این منظور با در نظر داشتن شرایط اقلیمی‌منطقه و عدم محدودیت، می‌توان از گیاهانی چون کاج و سرو کمک گرفت که فضا را به حالت جنگلی نزدیک می‌کنند.